Jde o most poblíž Nových Sadů nedaleko Velké Bíteše a most na 166. kilometru ve směru na Brno patřící Lesům České republiky. „U Nových Sadů bude na místo nového mostu vybudována daleko levnější polní cesta, která zpřístupní pozemky za dálnicí,“ sdělila Vápeníková. Podobně i u druhého zmíněného mostu majitel nesouhlasil s údržbou budoucí stavby a nový nadjezd zde proto nevznikne.

Podle Vápeníkové zatím nenastal případ, že by po demolici mostu zůstaly nějaké pozemky odříznuté od silniční sítě a nenašla se možnost alternativního spojení.

Rozšíření celkem o metr a půl

Modernizace nejstarší tuzemské dálnice počítá s rozšířením vozovky o 75 centimetrů na každé straně. Stavební práce by podle odhadů ŘSD měly začít na přelomu března a dubna. Zahájení prací musí ale umožnit počasí a také úspěšné dotažení výběrových řízení na dodavatele staveb.

Vítěze zatím znají dva úseky, na kterých zvítězilo sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium společností Colas CZ a Porr. Rozhodnutí o zhotovitelích zbylých třech úseků by mohlo padnout v nejbližších dnech. [celá zpráva]

Nové mosty buduje ŘSD na náklady státu v rámci rekonstrukce dálnice. Vlastník původních mostů se ale musí zavázat, že tyto novostavby převezme a bude se starat o jejich další údržbu. Ředitelství silnic totiž nemůže vlastnit mosty vedoucí na obecní cesty nebo silnice nižších tříd, dodala mluvčí.