„Přibližně 90 procent všech vozů pro regionální linky, které budou dodávané v roce 2013, bude patřit zcela novým elektrickým a motorovým jednotkám. Podíl modernizovaných vlaků tak klesne přibližně na jednu desetinu,“ sdělil Šťáhlavský.

Nové elektrické nízkopodlažní jednotky RegioPanter a nízkopodlažní motorové jednotky RegioShark budou zařazeny do provozu v Jihočeském, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Královéhradeckém, Pardubickém, Olomouckém a Zlínském kraji. Dokončeny budou také dodávky jednotek CityElefant pro Moravskoslezský kraj a Regio-Shuttle RS 1 pro Liberecký kraj.

Nová vozidla nabídnou cestujícím například bezbariérový přístup včetně WC, audiovizuální informační systém či elektrické zásuvky. Soupravy RegioPanter a RegioShark jsou vybaveny WiFi připojením k internetu.

Modernizace dálkových vlaků se zrychlí

U dálkových vlaků bude pokračovat modernizace vhodných typů vozů pro rychlost 160, případně 140 km/h. Do provozu by jich mělo být uvedeno přibližně dvakrát více než v předchozím roce.

„Modernizace souprav pro dálkovou dopravu bude pokračovat také v roce 2014, kdy budou uvedeny do provozu nové jednotky Viaggio Comfort od společnosti Siemens, známé jako railjet,“ informoval Šťáhlavský. Od prosince 2014 budou nasazeny na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz v kooperaci s rakouskými železnicemi ÖBB.