Jak pro Novinky uvedl Mikuláš Duda z tiskového oddělení Unipetrolu, druhou fázi testování eliminovala ekonomická situace v Česku. Firma tvrdí, že lidé značky v ročním testu přijali dobře.

„Výsledky dosavadních testů ukázaly, že značky Orlen a Star byly ze strany klientů čerpacích stanic akceptovány, a to navzdory tomu, že nebyly podporovány prostřednictvím marketingové kampaně,“ řekl Duda.

Podle něj potvrdil marketingový průzkum realizovaný v průběhu testu velmi dobrou zpětnou vazbu klientů na značky Orlen a Star.

V červenci Duda řekl, že v tuto chvíli se o přejmenování neuvažuje. Že by se o změně uvažovalo v budoucnu, nevyloučil. Přejmenované benzinky si už své nové názvy nechají, další je ale následovat nebudou, tvrdila v červenci Benzina.

Star a Orlen místo Benziny

Na Orlen byly v Česku přejmenovány tři pumpy, značka Star se objevila na dalších čtyřech. Pokud šlo o Orleny, ty cílily na movitější klientelu a snažily se konkurovat značce Benzina plus. Značka Star měla lákat ten typ řidičů, pro něž je rozhodujícím kritériem cena čepovaného paliva.

Značky Orlen i Star provozuje majitel Benziny, polská firma PKN Orlen. Se značkou Orlen se mohou motoristé setkat na území Polska, značka Star je populární v Německu.

Ekonomická situace je složitá

Firma se myšlenky na přejmenování nevzdala, v současné době ale odkládá i další testování toho, jak by zákazníci značku přijali.

„V tuto chvíli bylo rozhodnuto o tom, že zahájení druhé fáze testování, která se zaměří na zmapování názorů řidičů na případnou změnu značky Benzina, bylo odloženo kvůli složité ekonomické situaci v České republice,“ vysvětlil postup Duda.

Současná situace je podle něj pro tento typ investic nepříznivá.