„Dvouleté finanční období je v našem účetnictví výjimkou způsobenou oddělením obchodní jednotky European Imports. Není porovnatelné s předcházejícím obdobím. Vloni jsme oznamovali předběžné výsledky, které nezohledňovaly oddělení této jednotky, proto se zpětně měnila čísla také prvních 12 měsíců dvouletého finančního období," vysvětlil Mareček. Příští rok už firma vykáže hospodaření za jeden rok.

Podle mluvčího pivovaru se po těžkých ekonomických podmínkách v kombinaci se zvýšenou spotřební daní začal český pivní trh stabilizovat. Ve druhém roce finančního cyklu podpořila prodeje na českém trhu řada produktových inovací i novinek v balení piv.

Prazdroj například uvedl na trh Gambrinus Originál 10°, pivo s vyšším dávkováním sladu a chmele. Oživení poptávky přinesly podle šéfa Prazdroje Douga Brodmana také další inovace jako pšeničné pivo Fénix a míchané nápoje z piva, tedy Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka.

Pivovar prodal za loňský kalendářní rok v Česku a v 50 dalších zemích 9,91 miliónu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Na domácím trhu uplatnil 6,9 miliónu hektolitrů, meziročně o 0,1 procenta více.