Musíme pružně reagovat a přizpůsobovat výrobu poptávce po malých vozech na evropských trzích. V této chvíli děláme vše pro to, abychom minimalizovali dopad na kmenové zaměstnance. Jejich zkušeností a odborných znalosti výrobních procesů si velmi ceníme. Pro ty, kteří nebudou mít uplatnění ve výrobě, hledáme jiné uplatnění,“ uvedl Satoši Tačihara, prezident společnosti TPCA.

Firma předpokládá, že v průběhu května zkrátí pracovní týden. Nyní linky jedou od nedělní noční směny do sobotní denní směny. Od května se výroba zkrátí. „Linky pojedou od pondělní denní směny do čtvrteční noční směny,“ řekl Právu mluvčí TPCA Radek Kňava. Ten potvrdil, že touto změnou přijde o práci všech 150 agenturních dělníků.

„Není pravdou, že bychom zaměstnancům či úřadu práce oznámili, že budeme propouštět. Ani nebylo rozhodnuto o změnách ve směnném systému. Kolektivní vyjednávání bylo pozastaveno,“ uvedl pro Novinky minulý týden Kňava.

Výroba poklesne

Výroba aut značek Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 poklesne v letošním roce zhruba na 221 000 vozů. Vloni přitom kolínská automobilka poslala na trhy 270 000 aut.

Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300 000 vozů. V TPCA v současné době pracuje 2800 zaměstnanců. TPCA patří mezi největší exportéry v ČR, za hranice vyveze přes 90 procent své produkce.