„Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje,“ uvedl Patrik Nacher ze serveru bankovnipoplatky.com.

Do 30. listopadu 2011 měli šanci ovlivnit strukturu navrhovaných bankovních poplatků návštěvníci webu tím, že nominovali poplatek, který považovali za absurdní. „Z těchto nominací jsme sestavili tabulku 15 poplatků, které byly nominovány nejčastěji,“ připomněl Nacher.

Kandidáti na absolutního vítěze za rok 2011
poplatek za předčasně splacený úvěr
poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě
poplatek za vedení účtu zemřelého klienta
Zdroj: bankovnipoplatky.com

Počínaje 1. prosincem začalo dvoukolové hlasování. V prvním kole, jež skončilo 31. ledna, vybrali návštěvníci webu pět nejabsurdnějších poplatků, které získaly největší počet hlasů. Celkem hlasovalo 23 978 návštěvníků.

Nejabsurdnější bankovní poplatky v letech 2005–2010
2005
poplatek za příchozí platbu
2006
poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2007
poplatek za vedení běžného účtu
2008
poplatek za nadměrný vklad
2009
poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2010
poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
Zdroj: bankovnipoplatky.com