„Já i můj muž máme dočasně zablokovanou kartu s tím, že bychom měli raději karetní účet zablokovat definitivně a nechat si vystavit kartu novou,“ řekla Právu čtenářka Jana z Prahy.

Na novou kartu si však podle informací z banky, které dostala, musí počkat zhruba týden. „Řeším, zda to mám teď udělat. Od víkendu totiž mám být na horách v zahraničí a žádnou hotovost u sebe nemám. Nechám to zatím, jak to je, i když mi bylo řečeno, že před jakoukoli transakcí při dočasném zablokování karty budu muset volat do banky pro souhlas s jejím provedením,“ dodala čtenářka.

Podle mluvčí standardní praxe

UniCredit odmítá sdělit, z jakého důvodu a kolika svým klientům kartu zablokovala. „V rámci asociačních pravidel provádí UniCredit Bank blokaci karet, které jsou potenciálně ohroženy z hlediska bezpečnosti. Je to standardní praxe každé banky,“ uvedla bez bližších podrobností mluvčí banky Marie Wojciková.

Čtenáři Právu sdělili, že při komunikaci s nimi se banka odkazovala na neupřesněnou „hlášku od obchodníka“, že by jejich karty mohly být zneužity.