„Sezónní tržby ve Velké Británii nás zklamaly,“ uvedl šéf Teska Philip Clarke. „Na našem domácím trhu panují náročné podmínky a my jsme zaznamenali, že známky opatrnějšího chování mezi spotřebiteli se začínají objevovat i jinde,“ dodal.

Tesco vytváří zhruba 70 procent provozního zisku ve Velké Británii, která tak pro něj zůstává zdaleka nejdůležitějším trhem. Firma ale působí ve více zemích, včetně České republiky. Celosvětově je Tesco třetím největším řetězcem supermarketů na světě, první je americký Wal-Mart a na druhém místě je francouzský Carrefour.

Analytici slabší tržby kolem Vánoc očekávali, v anketě agentury Reuters ale v průměru počítali s jejich poklesem jen o 0,9 procenta. Na letošní rok čekali růst zisku zhruba o deset procent. Management ale varoval, že hodlá investovat do zákazníků, takže se ziskem se počítat nedá. Akcie společnosti na tuto skutečnost zareagovaly 15procentním propadem.

„Na loňské Vánoce zákazníci nakupovali obdobně jako předloni. Informace o tržbách nemůžeme z obchodních důvodů upřesnit,“ uvedla pro Novinky mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.