S testováním systému začalo Tesco loni v říjnu. Zboží objednané zákazníky přes on-line obchod je distribuováno ze zličínského a letňanského hypermarketu a z Teska na Skalce.

„Zákazník je po zadání adresy do databáze automaticky přiřazen do jednoho z obchodů podle jeho spádové oblasti,“ vysvětluje Karasová. Po vybrání zboží si určí datum a čas dodání.

Zákazník sám určí, kdy mu má být zboží dodáno. Řidiči je rozváží denně od 10 do 22 hodin. Došlé objednávky každý den v šest hodin ráno počítačový systém roztřídí a speciálně vyškolení zaměstnanci začínají s výběrem zboží a jeho ukládáním do speciálních vozíků. Platby se provádějí předem kartou on-line nebo po doručení nákupu u řidiče, který má k dispozici přenosný platební terminál.

„Cena za službu je účtována paušálně ve výši 99 korun za jednu objednávku s platbou předem. V případě platby při dodání zákazník platí příplatek 20 korun,“ informovala Karasová.

Obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než v roce 2010, jak připomíná ČTK.