Operátoři Vodafone a T-Mobile ve svých sítích naopak zaznamenali nárůst počtu odeslaných multimediálních zpráv MMS o osm procent, respektive o dvě procenta. V síti O2 počet MMS ale klesl o 4,5 procenta.

Méně hovorů, protože se nepracovalo

"Silvestr jasně potvrdil letošní rozmach chytrých telefonů. Poslední den v roce lidé přenesli prostřednictvím internetu v mobilu oproti loňsku více než dvojnásobek dat. Zvýšil se i počet odeslaných MMS a SMS zpráv z mobilu, mírně naopak klesl objem SMS odeslaných z webu i počet hovorů, což je dáno tím, že letos poslední den v roce nebyl pracovní," uvedl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

I přes výrazné krátkodobé zatížení kolem půlnoci fungovaly všechny sítě bez problémů. "Nejvíce se zákazníci činili v první hodině po půlnoci, kdy bylo v síti T-Mobile zaznamenáno více než 2,8 miliónu volání. V éteru bylo nejživěji během prvních patnácti minut nového roku, kdy bylo spojeno přes milión hovorů," uvedl mluvčí T-Mobilu Jiří Janeček. Největší nápor SMS pak přišel mezi čtvrt a půl jednou Nového roku.

Podle mluvčího O2 Hanyho Farghaliho volání neustalo ani v průběhu prvních ranních hodin Nového roku. Například ráno mezi 04:00 a 05:00 bylo spojeno téměř 200 000 hovorů, což je stejné množství jako před rokem. Celkem zákazníci operátora uskutečnili v prvních pěti hodinách Nového roku téměř pět miliónů hovorů.

Silvestr tak u posílání SMS potvrdil klesající trend z loňského Štědrého dne. Počet vánočních hovorů byl v porovnání s předchozím rokem vyšší. Tuzemský trh mobilních telefonů je výrazně nasycený. Počet aktivních SIM karet se pohybuje kolem 13,5 miliónu.