„Automatická regulace zaručuje snadnou a intuitivní obsluhu traktoru bez komplikovaných instrukcí. Navíc je efektivní, jelikož s ní lze dosáhnout dobrých pracovních výsledků nezávisle na schopnostech traktoristy, jakosti půdy a typu zařízení. V porovnání s manuálním neoptimálním nastavením bylo prokázáno, že spuštění Hitch Tronic vede jak k úspoře paliva, tak i k podstatnému zvýšení produktivity práce,“ říká Marián Lipovský, zástupce výkonného ředitele a výrobní ředitel Zetor Tractors.

Samozřejmostí práce se spuštěnou automatickou regulací je zachování všech dosavadních funkcí elektronické regulace zdvíhacího mechanismu traktoru. Traktorista také může kdykoli změnit automatickou regulaci zpět na manuální a opět sám ovládat nastavení veškerých parametrů práce.

Spuštění systému je podle oráčů skutečně snadné. Traktorista jej nastaví otočením potenciometru (silová/polohová regulace) do „červené“ oblasti a nastaví na potenciometru pracovní hloubku. Po nastavení je změřen půdní odpor a použit jako výchozí hodnota pro automatickou regulaci tříbodového závěsu. Při změně nastavení či podmínek je půdní odpor změřen znovu a automatická regulace probíhá dle aktuální situace.

Software Hitch Tronic bude nově instalován do všech vyráběných modelů produktové řady Forterra.

Chystá se levný model

K dalším horkým aktualitám brněnské traktorky patří nový levný model. Motor stroje bude mít výkon od 45 koňských sil. Dosud nejslabší v Brně vyráběné motory traktorů mají výkon 61 až 89 koňských sil. Firma hodlá tímto traktorem konkurovat podobně levným dováženým traktorům z Asie.

Zetor by s novým modelem také rád vstoupil na ruský trh. Podle Lipovského má nyní firma rozjednáno několik obchodů, jeden z nich vypadá velice slibně a mohl by být podepsán už začátkem příštího roku.

Levný model dostal podle Lipovského přednost před nejsilnějším typem s výkonem až 200 koní a označením Maxterra, který se měl do montáže dostat už před dvěma roky. Výroba těchto strojů byla odložena kvůli ekonomické krizi a Zetor s ní počítá až v roce 2014.