Podobná je i situace s dostavbou IV. železničního koridoru. Ani jedna z obou tras totiž není zahrnuta do plánu rozvoje transevropských dopravních sítí TEN-T v letech 2014 až 2020.

„Jihočeský kraj se dostal do nepříjemné situace, pokud Evropská komise své rozhodnutí nezmění, jsou dostavba D3 včetně obchvatu Českých Budějovic, ale i výstavba rychlostní komunikace R3 vážně ohroženy,“ zdůraznil Kuba.

Dodal, že projekt TEN-T počítá s financováním ve výši 31,7 miliardy eur a jeho součástí bude i deset miliard eur, které budou odebrány Fondu soudržnosti. Politiky z jihu Čech mrzí, že se o záměru EK dozvěděli v podstatě náhodou, nikoli z ministerstva dopravy.

„Chci věřit, že jde o opomenutí a ne o úmysl,“ zdůraznil Bauer. Podotkl, že jihočeští politici zamýšlejí prostřednictvím europoslanců interpelovat EK a požadovat změnu návrhu nařízení komise. Chtějí vyvolat i jednání s rakouskými europoslanci o podpoře zmíněného návrhu, neboť podle Bauera poškozuje i rakouskou stranu.