"O2 zatím žalobu neobdržela, a proto ji nechce komentovat," uvedlo pro Novinky tiskové oddělení společnosti.

"Na konci roku 2003 Volný poskytoval výhodný přístup k internetu téměř jedné třetině českých uživatelů. Telefónica svou nezákonnou cenovou politikou zabránila společnosti Volný a ostatním svým konkurentům nabízet zákazníkům cenově zajímavé připojení k internetu prostřednictvím ADSL," uvedl obchodní a marketingový ředitel Volného Martin Dvořák.

Volný, stejně jako Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), napadl tzv. stlačování marží [celá zpráva].

To znamená, že případný dominantní poskytovatel nastaví na navazujícím maloobchodním trhu takové ceny vlastního produktu, že ostatní konkurenční operátoři využívající jeho velkoobchodní nabídku mu nejsou schopni konkurovat.

Volný jako poskytovatel telekomunikačních služeb působí na trhu od roku 1995. Firma se zaměřuje na telekomunikační služby pro domácnosti a firmy. Od roku 2009 patří do telekomunikační skupiny Dial Telecom.