Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Tempo růstu tržeb internetových obchodů bylo loni vyšší než v roce 2009, kdy se jejich obrat zvýšil meziročně o pět miliard korun na 27 miliard korun.

Zřejmě největší tuzemský internetový obchod s výpočetní technikou a elektronikou Alza.cz loni zvýšil tržby o 34 procent na 5,608 miliardy korun. Konkurenční internetový obchod T.S.Bohemia v roce 2010 zvýšil tržby o šest procent na 1,5 miliardy korun.

Vyšší počet obchodních transakcí hlásí také nákupní galerie Aukro.cz, ve které se loni prodalo 12 438 419 před­mětů, což je ve srovnání s rokem 2009 více než dvojnásobné množství. Počet registrovaných uživatelů překročil hranici dvou miliónů.

Zájem o elektroniku a parfémy, výhodou nižší cena

Obliba internetových obchodů v posledních letech v Česku rychle roste. Podle internetového srovnávače cen Heureka.cz byl v roce 2010 na internetu největší zájem o mobilní telefony, notebooky a digitální fotoaparáty. Mimo kategorii elektra lidé nejvíce kupovali parfémy a oblečení.

Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.