Jindy na otázku telefonní operátorky z pojišťovny Generalli, jaké výše dosahuje škoda, odpověděl poškozený: "Asi 900 tisíc korun." Následovalo několik vteřin ticha, načež dotyčný dostal strach: "Jste tam, nebo jste upadla jako já?"

Pracovníci pojišťoven se nepotýkají pouze s omračujícími částkami, nýbrž také s kuriózními příběhy, které mají podle účastníků nehod tato čísla na svědomí. Ne všechna vyprávění jsou pravdivá a nad některými doslova zůstává rozum stát.

„Čekal jsem na křižovatce a dával přednost vozidlům na hlavní silnici. Najednou, kde se vzalo, tu se vzalo, přijelo neviditelné auto, narazilo do mého vozidla a zase zmizelo,“ vysvětloval například jeden z volajících svou autonehodu.

"Napřed mě nabourala, pak praštila"

Jiný klient zase popisoval nešikovnost řidičky, která svou neobratností za volantem poškodila několik vozů a jemu navíc způsobila četná zranění: „Paní při snaze zaparkovat nabořila nejdřív jeden a následně i druhý vůz. Když pochopila, že se na vybrané místo nevejde, snažila se zaparkovat v mezeře vedle mého vozu. Přitom ale nacouvala do třetího auta. Vystoupil jsem z vozu a chtěl paní navést, jenže ona si spletla rychlosti a přimáčkla mě k vozu. Při vystupování z auta mě pak udeřila dveřmi do hlavy. Víc už si nepamatuji.“

Podobného smolaře připomíná muž, který se zranil při domácích pracích: „Manipuloval jsem v rodinném domku s elektrickým kabelem a stál přitom na vysokých štaflích. Když se mi zapojený drát ulomil, dotkl jsem se kovového tělesa a tím se dostal na osm sekund do proudového okruhu, takže jsem se nemohl pustit a začal jsem křičet. Na to zareagovala manželka tak, že přiběhla a štafle se mnou porazila. Spadly bohužel rovnou na novou sedací soupravu a velké akvárium s cizokrajnými rybičkami, které prasklo a polilo koberec. Já navíc při pádu vykopl okenní sklo a vytrhl 1,75 m stropní kabeláže."

Operátory šokovala také řidička, která nabourala dvě jiná vozidla poté, co ji vykolejil přes silnici skákající zajíc. „Vyhnula jsem se zajíci, který vběhl do silnice. Přitom jsem narazila do protijedoucího auta. To mě tak rozhodilo, že jsem místo brzdy šlápla na plyn a narazila do auta přede mnou. Nejvíc mě ale mrzí, že zajíce potom přejelo auto v protisměru. To jsem ho mohla přejet rovnou a nemusela jsem mít škodu na vozidle.“

Telefonní operátoři přiznávají, že se mnohdy setkávají s řadou podobně bezprostředních reakcí postižených. Například na otázku operátora, zda může pro poškozeného ještě něco udělat, dotyčný vyjekl: „Ano, přijet mi píchnout injekci na uklidnění!“

Místo srsti štětiny z koštěte

Nezřídka se stane, že pojišťovací agenti odhalí podvod poškozených. Jistý muž, s vidinou minimálního poplatku za spoluúčast při srážce motorového vozidla se zvěří, naaranžoval havárii tak, aby vypadala, že se střetl se srnkou. Při tom použil dokonce zvířecí srst. Vyšetřovatelé však přišli na neshody v popisu nehody, a tak nechali vyhotovit posudek o původu srsti. Ukázalo se, že srst pochází z obchodu s loveckými potřebami, kde se používá pro vázání rybářských mušek. Při podobném případě sáhl jednou poškozený dokonce tak daleko, že za zvířecí srst vydával štětiny z kuchyňského koštěte.