Společnost rovněž vkládá velké naděje do programu renovace hypermarketů. Upozornila, že tržby ve čtyřech nedávno renovovaných obchodech stouply téměř o pětinu. Program renovace hypermarketů ve střední a východní Evropě zahrnuje rozšíření nabídky o minimálně pět tisíc nových produktů a poskytování různých služeb, jako jsou například oční optika či fotografické služby.

Tesco se podobně jako jeho konkurenti snaží posilovat aktivity na rozvíjejících se trzích, a kompenzovat tak slabou poptávku v západní Evropě a Spojených státech. Firma provozuje zhruba 850 obchodů v České republice, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku. Podle agentury Reuters tyto obchody v uplynulém roce utržily 7,6 miliardy liber (asi 220 miliard korun), čímž se na celkových tržbách společnosti podílely zhruba 12 procenty.

Firma Tesco již v pondělí uvedla, že hodlá během příštích pěti let více než zdvojnásobit počet svých hypermarketů v Číně na více než 200. Její tržby na čínském trhu by se díky tomu měly zečtyřnásobit na zhruba čtyři miliardy liber ročně.

Nové prodejny Extra

Tesco ve středu otevře v Praze velkoplošnou prodejnu Extra, kterou vybudovalo v obchodním centru Eden na místě svého bývalého hypermarketu. Obchody Extra jsou novým prodejním formátem, který se Tesco po vzoru Británie rozhodlo v Česku vybudovat. První dva obchody Extra, jejichž součástí je lékárna, oční optika či prodejny s telekomunikačními a fotografickými službami, otevřelo Tesco v září v Plzni.

Tesco je za konkurenty Wal-Mart a Carrefour třetí největší maloobchodní společností na světě. Divize Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. Nyní v Česku provozuje 69 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic. Na loňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků připadlo společnosti Tesco s odhadovanými tržbami 46,5 miliardy korun třetí místo.