Alpinu začal na konci roku 2007 na českém trhu nabízet prodejce BMW AuTec, od kterého si vůz koupilo 15 zájemců. Firma se ale dostala do finančních potíží a loni ji převzal plzeňský Invelt. Ten pak musel s vedením Alpiny znovu jednat o obnovení zastoupení pro český trh.

Invelt je zároveň jediným prodejcem Alpiny ve středoevropském regionu. Bavorský výrobce nemá zastoupení v Polsku, Rakousku ani na Slovensku.

Alpina se sídlem v bavorském Buchloe ročně dodá na trh okolo 1000 vozů. Ty vycházejí ze sériových BMW a některé komponenty Alpiny se do vozů montují přímo na výrobní lince BMW. Alpina do vozů dodává vlastní motory, díly podvozku i elektroniku. Ve své továrně také kompletně přestavuje interiér podle přání zákazníka.

Kupec na auto čeká okolo čtyř až pěti měsíců. Cena je o 15 až 25 procent vyšší než u sériového BMW, ale nižší než u sportovní řady BMW pod označením M. Podle ředitele společnosti Invelt Praha Pavla Baštáře je Alpina sportovní, luxusně vybavené BMW pro každodenní ježdění. "Majitelé Alpiny najedou v průměru 45 000 kilometrů ročně," uvedl.

V současnosti nabídka Alpiny zahrnuje modely D3, novinku B3S Bi-Turbo a luxusní B7 Bi-Turbo. Na konci roku přibude B5 Bi-Turbo.

Invelt je největším prodejcem vozů BMW v ČR. Loni měl na celkovém prodeji mnichovské značky v Česku podíl 22 procent. Firma v provozovnách v Plzni a v Praze zaměstnává 140 lidí.