Hlavní obsah

Obchodníci se předhánějí ve slevách školních potřeb

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obchodníci už zahájili prodej školních potřeba a kvůli hospodářské krizi se předhánějí ve slevách tohoto sortimentu, jehož ceny snížili až o několik desítek procent. Obchodní řetězce na přelomu srpna a září díky útratám rodičů za školní pomůcky každoročně hlásí výrazný nárůst tržeb.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

"Očekáváme, že lidé budou preferovat zejména levnější zboží. Zákazníci jsou stále velmi citliví na cenu nabízeného zboží, proto jim v prodejnách Albert nabízíme široký sortiment školních potřeb se slevami až 50 procent," sdělil mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Lukáš Hora.

Vstup prvňáčka do školy vyjde rodiče drahoVideo: Novinky

Na výrazné slevy školních pomůcek láká rodiče také obchodní řetězec Tesco či hypermarkety Interspar. "Slevy dosahují až 50 procent a vztahují se jak na standardní školní výbavu, jako jsou sešity, pera, pastelky a batohy, tak i například na počítače, mobily, psací stoly nebo židle," uvedla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Češi podle Hory v období letních prázdnin zpravidla nakupují zejména základní školní potřeby a s dalšími nákupy vyčkávají až na začátek září, kdy už přesně vědí, co jejich dítě do školy potřebuje. "Ke konci prázdnin jsou nejčastějšími zákazníky školních potřeb zejména rodiče mladších žáků a prvňáčků, v září začnou nakupovat vybavení do škol také středoškoláci a vysokoškoláci. Tržby za školní potřeby se ke konci letních prázdnin zvyšují v řádu desítek procent," podotkl Hora.

Boj o levnější sešity a tužky

Obchodníci už loni soupeření o zákazníky z řad rodičů dětí školou povinných přitvrdili. Například společnost Tesco Stores ČR tehdy v novinových inzerátech srovnávala ceny školních pomůcek ve svých obchodech s nabídkou hypermarketů Kaufland, které tuto marketingovou aktivitu Tesku oplatily stejnou mincí. Oba obchodní řetězce přitom tvrdily, že jsou levnější.

Útraty za školní pomůcky jsou pro obchodní řetězce na sklonku léta lákavým soustem. Vybavení žáka základní školy podle odhadu obchodníků stojí na počátku roku rodiče kolem 1000 korun. Studenti středních škol chodí do obchodů s dlouhými seznamy, za nákup na počátku školního roku utratí v průměru zhruba 2000 korun. Vysokoškoláci do studijních materiálů investují podle obchodníků i 5000 korun.

Zákazníci mají v těchto dnech podle obchodníků tradičně největší zájem o sešity, propisky, pera, tužky, klasické vodové barvy, modelínu nebo pravítka. "Podle našich zkušeností si zejména menší děti chtějí zpestřit školní docházku veselými obrázky na pomůckách. Nabízíme proto celé sady s motivy z dětských filmů, jako jsou Auta, Medvídek Pú, Princess, nebo hitu letošního roku Toy Story 3. O něco starší děti pak touží hlavně po motivech Hannah Montana a High School Musical nebo Avatar," uvedl nákupčí papírenského zboží společnosti Tesco Anton Čižmárik.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám