Hlavní obsah

Majitel pozemku pro stavbu dálnice D3 se chce dohodnout

Právo, Petr Pokorný, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tábor

Stavbu dálnice D3 v úseku Tábor–Soběslav–Veselí nad Lužnicí, kterou stát nemůže zahájit, protože chybí vykoupit pozemek o rozměrech 800 metrů čtverečních asi kilometr jižně od Tábora, by mohla uvolnit dohoda s vlastníkem. V tom případě by nebylo nutné pozemek vyvlastnit.

Foto: ŘSD, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Vyvlastňovací řízení bylo z podnětu Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájeno letos v červnu. Miroslav Josef Bezecný, vlastník problematického pozemku, však nyní Právu sdělil, že se chce dohodnout. „Odmítám ale jednat s překupníky či nekompetentními lidmi,“ prohlásil.

V úterý večer se Bezecný sešel v Praze se senátorem za ODS a předsedou Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavlem Eybertem. Jejich schůzka by mohla znamenat jistý průlom v jednáních. „Dohodli jsme se, že pan Bezecný předloží své konkrétní požadavky,“ informova Eybert.

Vyvlastnění se může táhnout i několik let

Proces vyvlastňování pozemků může trvat asi dva měsíce. Pokud se pak ale vlastník proti verdiktu vyvlastňovacího úřadu odvolá, může se to protáhnout i na několik let. „Jestliže teď vlastník pozemku předloží návrh kupní smlouvy s reálnými požadavky, jsme ochotni ji uzavřít,“ ujišťuje František Petroušek z českobudějovického závodu Ředitelství silnic a dálnic.

O definitivní trase stále není jasno

Podle sdružení by D3 mohla být dokončena v letech 2015 až 2018 v závislosti na tom, jak se budou odvíjet správní řízení. Kdy se ale skutečně auta po celé této magistrále plynule projedou z Prahy přes České Budějovice až do Lince, je ve hvězdách.

Stále totiž není jisté, kudy povede trasa D3 ve Středočeském kraji. Ministerstvem dopravy (MD) ustavená odborná komise se na tom nedokázala shodnout, a rozhodnutí tak bude až na nynější nové vládě Petra Nečase.

Definitivní je zatím pouze trasa D3 mezi Meznem, Táborem a Českými Budějovicemi. Předchozí ministr dopravy Gustáv Slamečka prosazoval, aby se pro stavbu úseku z Veselí nad Lužnicí do jihočeské metropole použil model PPP, tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru.

Je ovšem otázka, zda i příprava tohoto projektu neusne, protože výstavba většiny nových dálnic a silnic se má v ČR už v srpnu zastavit. Podle ministerstva dopravy na ně nejsou peníze.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám