Přírůstek nových zákazníků se sice kvůli stoupající nasycenosti trhu meziročně zpomalil na polovinu, ale přesto na konci roku firmy očekávají překročení 90procentní hranice. Podle odborníků je skutečný počet uživatelů mobilních telefonů zhruba o 15 až 20 procent nižší, protože část uživatelů má více SIM karet.

Nejmladší a nejmenší operátor Český Mobil letos přilákal kolem 260 000 zákazníků, což bylo nejvíce ze všech tří hráčů na trhu. Firma měla na konci září 1,43 miliónu klientů. Následoval T-Mobile s přírůstkem 182 000 na 3,69 miliónu zákazníků. Nejméně nových klientů získal největší operátor Eurotel, jehož služby začalo nově využívat přibližně 130 000 klientů a jejich celkový počet se zvýšil na 4,02 miliónu.

T-Mobil boduje v tarifech

T-Mobile navíc předstihl Eurotel v počtu tarifních zákazníků. Těch má nyní T-mobile kolem 814 000, zatímco Eurotel v síti GSM přibližně 795 000. Nejmladší Český Mobil má kolem 590 000 smluvních zákazníků. Tarifní zákazníci přitom měsíčně za mobilní služby utratí několikanásobně více než uživatelé předplacených karet.

Tržby za služby mobilních operátorů meziročně vzrostly o necelých 13 procent na 45,6 miliardy korun. Zisk největších dvou operátorů přesáhl osm miliard korun.

Počet zákazníků mobilních operátorů (mil.)
9/2002 2002 9/2003
Eurotel 3,68 3,89 4,02
T-Mobile 3,28 3,51 3,69
Č. Mobil 1,14 1,18 1,43
celkem 8,10 8,58 9,14