"Oblast střední Evropy je z hlediska letectví stále výrazně poddimenzována," řekl zástupce letiště Petr Hloušek. Podle něj tak počet pasažérů v Praze poroste rychleji než v západní Evropě, kde jsou lidé zvyklí využívat letadla častěji.

Nyní letiště ročně odbaví zhruba 11,6 miliónu lidí.  V roce zprovoznění stavby má být cestujících 15,4 miliónu. S tím souvisí i nárůst počtu vzletů a přistání, za pět let jich má být o třetinu více, celkem za rok 216 000, za deset let pak 274 000.

Odhad budoucí kapacity je součástí dokumentace o vlivu nové ranveje na životní prostředí (EIA), kterou nyní posuzuje ministerstvo životního prostředí. Své stanovisko k EIA vydá ministerstvo zřejmě v létě. Pokud bude pozitivní, začne se stavět v roce 2013.

Rozšíří se hlukové pásmo

S novou dráhou se zároveň rozšíří oblast, kde mohou být překročeny venkovní hlukové limity 60 decibelů ve dne a 50 decibelů v noci. Současné hlukové pásmo je z roku 1996. Patří do něj devět obcí, například Horoměřice, Tuchoměřice, Kněževes, Dobrovíz nebo část Prahy 6. Nově by do něj mělo spadat 18 oblastí, třeba pražské části Suchdol a Lysolaje a dále Červený Újezd nebo Hostivice.

Zatímco některé obce budou do hlukového pásma zahrnuty automaticky, jiné si mohou vybrat. Patří k nim například Nebušice nebo Unhošť.