„Zamýšlená transakce nezahrnuje prodej žádných našich letadel,“ ujistila Právo mluvčí ČSA Hana Hejsková. Jak ale dále prohlásila, s ohledem na obchodní tajemství nelze v tuto chvíli podrobnosti případného kontraktu zveřejňovat. Podle informací Práva je nejpravděpodobnější variantou dlouhodobý pronájem celé charterové flotily ČSA včetně posádek.

„Nyní budou dojednávány podrobnosti smlouvy, což může trvat ještě několik týdnů,“ odhaduje předseda dozorčí rady ČSA Michal Mejstřík. Cílem je, aby se tyto zadlužené aerolinky mohly zcela zaměřit na svůj hlavní předmět podnikání – pravidelnou leteckou dopravu.

Takovou změnu strategie vítají i analytici. Například Jan Procházka ze společnosti Cyrrus uvedl: „Myslím, že zaměření na pravidelné linky v této těžké době Českým aeroliniím jednoznačně pomůže.“

ČSA jsou jedničkou na Ruzyni

Na celkovém počtu cestujících, které odbavuje letiště v Praze-Ruzyni, měly loni ČSA 43procentní podíl, a teprve za nimi následovaly Travel Service, EasyJet a Lufthansa. V charterových letech je však Travel Service v Ruzyni lídrem. Během loňské letní sezony provozoval 21 letadel a letos se jeho flotila rozrostla již o dva boeingy B737-800 nové generace.

Za loňský rok přepravil Travel Service 2,7 miliónu cestujících, o 16 procent více než v roce 2008. Vlastníky této letecké společnosti jsou Icelandair Group (30 % akcií), Unimex Group a šéf Travel Service Roman Vik (po 25 %). Zbývající pětinu akcií nedávno koupila od Islanďanů cestovní kancelář Canaria Travel.