Hlavní obsah

Řetězce v konkurenčním boji vytasily biovýrobky

Novinky, Tomáš Holý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Tuzemské obchodní řetězce chtějí letos nalákat zákazníky do prodejen na levné výrobky vlastních značek. Zaměřit se chtějí i na bioprodukty. Zájem o tento sortiment zejména mezi mléčnými výrobky roste podle některých obchodníků až o desítky procent.

Foto: Profimedia.cz

Článek

„V sortimentu máme v současné době přes třicet druhů mléčných biovýrobků. Jedná se o čerstvé a trvanlivé mléko, jogurty, sýry a mléčné nápoje. Prodej těchto výrobků vzrostl meziročně o 26 procent,“ řekla Novinkám mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Příklon Čechů ke zdravé stravě potvrdil i řetězec Ahold, který provozuje prodejny Albert a Hypernova. Pod značkou AlbertBio nabízí zatím osm produktů. „Zájem o biopotraviny se stabilně zvyšuje. Za poslední dva roky jsme zaznamenali nárůst o 30 až 40 procent,“ uvedl mluvčí společnosti Libor Kytýr.

Češi utratili loni za biopotraviny 1,8 miliardy korun:
Biopotravinám se v tuzemsku daří. Jejich spotřeba loni meziročně vzrostla o 510 miliónů korun, tedy o 40 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Green Marketing. Každý Čech utratil za biovýrobky v průměru 176 korun. Podle společnosti lidé nakupují tento sortiment nejčastěji v supermarketech a hypermarketech. Loni měly na trhu 72procentní podíl.

O tom, že "biostrava" se stala fenoménem, nesvědčí pouze suma, kterou lidé za toto zboží utratili, ale i fakt, že řetězce se na ekologické potraviny pomalu zaměřují. Například Ahold bude v letošním roce nabízet šest nových druhů biosýrů vlastní značky. Tesco chce nalákat do obchodů na nové jogurty, hrudkový tvaroh či sýr Camambert s označením Tesco Organic.

Větší spotřebu biopotravin registrují i samotní výrobci. „Stále rostoucí zájem o biovýrobky vnímáme a jsme si samozřejmě vědomi pozitivního dopadu výroby biovýrobků na ekologii krajiny,“ vysvětlil Miloš Štafen ze společnosti Danone. Podle něj firma zvažuje rozšíření nabídky zboží s přívlastkem bio.

Bioprodukt (biovýrobek):

  • Jedná se o živočišné či rostlinné produkty (potraviny), které byly vypěstovány postupy ekologického zemědělství, tedy například bez využití umělých hnojiv. Cílem je nenarušit přírodní prostředí. 
  • Pravidla pro ekologické zemědělství upravuje zákon, který od 1. 1. 2009 platí zcela nová legislativa, která je stejná po celé EU. Za dodržení legislativy ručí stát.
  • Bioprodukty mají své příznivce, ale i odpůrce. Zatímco ti první vyzdvihují krom kvality i lepší chuť, odpůrci vidí v tomto sortimentu pouze marketingový trik, jak z lidí dostat peníze.

„Jsme ve stádiu zjišťování možnosti dodávek dostatečného množství čekého biomléka a možnosti výrobní kapacity,“ uzavřel Štafen.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám