Hlavní obsah

Českým automobilkám pomáhá i slovenské šrotovné

Právo, Martin Procházka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výrobci automobilů v České republice začínají zažívat zlaté časy. Potom, co jim z propadu prodejů způsobených světovou hospodářskou krizí pomohlo zejména zavedení šrotovného v Německu, zvyšují nyní prodeje i na Slovensku, které příspěvek na koupi nového vozu výměnou za likvidaci starého zavedlo počátkem března.

Foto: Kai Pfaffenbach, Reuters

Slováci sešrotovali více než 22 tisíc aut.

Článek

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně. „Zaznamenali jsme zvýšení prodeje malých vozů, hlavně z titulu šrotovného zavedeného na Slovensku. Šrotovné způsobilo, že jsme na Slovensku týdně prodali až desetkrát více vozů než za týden v lednu,“ řekl Právu PR manažer Toyota Motor Czech Tomáš Vaněk.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně. „Zaznamenali jsme zvýšení prodeje malých vozů, hlavně z titulu šrotovného zavedeného na Slovensku. Šrotovné způsobilo, že jsme na Slovensku týdně prodali až desetkrát více vozů než za týden v lednu,“ řekl Právu PR manažer Toyota Motor Czech Tomáš Vaněk.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně. „Zaznamenali jsme zvýšení prodeje malých vozů, hlavně z titulu šrotovného zavedeného na Slovensku. Šrotovné způsobilo, že jsme na Slovensku týdně prodali až desetkrát více vozů než za týden v lednu,“ řekl Právu PR manažer Toyota Motor Czech Tomáš Vaněk. Pokud by šrotovné bylo zavedeno i v Česku, očekává Vaněk zvýšení prodejů i u českých distributorů.

„Dopad slovenského šrotovného zatím nemůžeme kvantifikovat, ale o naše vozy rozhodně větší zájem je. Lidé na Slovensku nejvíce kupují fabie,“ řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý. Škoda Auto se díky šrotovnému v Německu stala za letošní první čtvrtletí nejúspěšnějším dovozcem na německý trh. Výrazně vyšší prodeje na Slovensku zaznamenává i Toyota, která v Kolíně spolu s Peugeotem a Citroënem vyrábí v podniku TPCA přes 300 tisíc minivozů ročně. „Zaznamenali jsme zvýšení prodeje malých vozů, hlavně z titulu šrotovného zavedeného na Slovensku. Šrotovné způsobilo, že jsme na Slovensku týdně prodali až desetkrát více vozů než za týden v lednu,“ řekl Právu PR manažer Toyota Motor Czech Tomáš Vaněk. Pokud by šrotovné bylo zavedeno i v Česku, očekává Vaněk zvýšení prodejů i u českých distributorů.

Mnout ruce si mohou čeští dealeři vozů KIA. „Slovenští zákazníci, kteří nevyužijí šrotovné, nakupují u prodejců na Moravě, protože pro ně tam auta po zavedení eura na Slovensku vyjdou levněji,“ sdělil Právu mluvčí KIA v České republice Patrik Fanc. I podle něj je největší zájem o malé vozy jako Rio nebo Picanto, stálicí je KIA Cee’d, která se vyrábí v Žilině. 

Podporu zavedlo i Rakousko

Zájem o šrotovné na Slovensku byl tak velký, že se celá částka vyhrazená na podporu nákupů nových aut vyčerpala za tři týdny. Tamní vláda vyčlení na šrotovné dalších 22,1 miliónu eur (600 miliónů korun). Výše státní dotace na jedno vozidlo se však sníží o třetinu na 1000 eur a prodejci budou muset poskytnout na nové auto slevu nejméně ve stejné výši.

Prodeje aut vyrobených v Česku by mohly začít růst i v Rakousku, které šrotovné zavedlo od 1. dubna. Celkem mohou Rakušané získat příspěvek 1500 eur, z toho polovinu zaplatí stát a druhou polovinou přispějí společně dovozci, prodejci a šrotovací firmy.

Prodeje aut vyrobených v Česku by mohly začít růst i v Rakousku, které šrotovné zavedlo od 1. dubna. Celkem mohou Rakušané získat příspěvek 1500 eur, z toho polovinu zaplatí stát a druhou polovinou přispějí společně dovozci, prodejci a šrotovací firmy.

Prodeje aut vyrobených v Česku by mohly začít růst i v Rakousku, které šrotovné zavedlo od 1. dubna. Celkem mohou Rakušané získat příspěvek 1500 eur, z toho polovinu zaplatí stát a druhou polovinou přispějí společně dovozci, prodejci a šrotovací firmy. Rakousko vyčlenilo na šrotovné celkem 22,5 miliónu eur.

Prodeje aut vyrobených v Česku by mohly začít růst i v Rakousku, které šrotovné zavedlo od 1. dubna. Celkem mohou Rakušané získat příspěvek 1500 eur, z toho polovinu zaplatí stát a druhou polovinou přispějí společně dovozci, prodejci a šrotovací firmy. Rakousko vyčlenilo na šrotovné celkem 22,5 miliónu eur.

Česká vláda šrotovné do balíčku protikrizových opatření neschválila; nyní však není vyloučeno, že vláda v demisi by v rámci politických dohod návrh ČSSD na zavedení šrotovného mohla podpořit. Češi by tak na nový vůz mohli dostat příspěvek až 2000 eur (asi 54 tisíc korun).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám