„Konkrétní sumu ze mne nedostanete. Záleží to zejména na tom, jak se bude vyvíjet česká ekonomika,“ prohlásil Bendl. Nyní je roční známka pro osobní auta do 3,5 tuny za rovných tisíc korun, a pro motorová vozidla nebo jízdní soupravy o hmotnosti od 3,5 do 11,9 tuny stojí 8000 Kč.

Ostře proti tomu, aby se dálniční známky zdražovaly, je stínový ministr dopravy ČSSD Roman Vonderka.

„V době krize by se k něčemu takovému nemělo rozhodně přistupovat. Počkejte se zdražováním, až se v České republice přestane hromadně propouštět,“ reagoval Vonderka na Bendlův záměr ve zmíněném diskusním pořadu. Se zvýšením sazeb mýtného na českých dálnicích by ovšem Vonderka neotálel.

Mýtné musejí platit těžké kamióny a autobusy o hmotnosti 12 a více tun. V průměru se od nich vybírají čtyři koruny za každý kilometr, ujetý po zpoplatněných komunikacích. Jak včera Vonderka prohlásil, v Německu se mýtné letos zvýšilo o dvacet procent, a stejně by mělo stoupnout i v ČR. Bendl připustil, že o zvýšení mýtných sazeb vážně uvažuje i ministerstvo dopravy.

Bendl: Nechci být bába na trhu

„Zcela určitě s nějakým návrhem přijdeme, ale nechci být jak bába na trhu a říkat už teď, zda sazby zvedneme o deset či méně procent. Dvacet procent se mi v tuto chvíli zdá rozhodně příliš,“ uvedl ministr dopravy. Zásadně je naopak Bendl proti rozšíření mýtné povinnosti na všechna nákladní vozidla nad 3,5 tuny, které prosazoval jeho předchůdce v ministerském křesle Aleš Řebíček.

„Jsem rád, že sněmovní hospodářský výbor podpořil můj požadavek, aby se rozšíření mýtné povinnosti odložilo až na rok 2011. Bylo by určitě chybou zatěžovat střední a malé dopravce v době krize dalšími náklady,“ je přesvědčen Bendl.