Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že zachováno bude všech šest pruhů a omezení by měla být zejména rychlostní.

„Výstavba bude probíhat v několika etapách až do dubna 2010, kdy má být nová část pražského okruhu zprovozněna,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Podle ní budou jednotlivé etapy zaměřeny na vybudování mimoúrovňové křižovatky.

„Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit po dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché,“ uvedl ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

ŘSD bude o probíhajících omezeních a výstavbě řidiče informovat na internetových stránkách, informačních panelech na dálnici či pomocí webových kamer, které jsou dostupné taktéž na internetu www.dopravniinfo.cz

Propojení D1 a D5 pomocí Pražské okruhu by mělo odlehčit dopravu na Jižní spojce a Barrandovském mostě a také na posledních deseti kilometrech D1 od Říčan až ke Spořilovu.