K oběma stavbám je už zpracovaná rozsáhlá dokumentace, která nyní po rozhodnutí soudu není v souladu s pražským územním plánem. "Připravují se nové změny územního plánu, takže se to v rámci nich musí řádně projednat," řekl Hejl. Podle něj to potrvá léta.

Oba záměry jsou pro rozvoj dopravy v Praze důležité. Bez nové ranveje by pražské letiště mohlo jen stěží konkurovat velkým letištím v okolních státech jako jsou Vídeň, Berlín nebo Mnichov. Společnost Letiště Praha ji chtěla otevírat v roce 2013.

Severní část pražského obchvatu má zase usnadnit cestování řidičům, v Praze se však vedou spory o její trasu. Ve zrušené změně územního plánu byla zakreslená jižní varianta, proti níž jsou radnice v Suchdole a Dolních Chabrech a některá občanská sdružení. Naopak za jedinou možnou ji považují hlavní město, ministerstvo dopravy, Praha 6, 7, 8 a 13, přilehlé středočeské obce a několik dalších sdružení.