Tempo růstu tržeb hobbymarketů bylo loni rychlejší než v roce 2006, kdy se se jejich obrat zvýšil o 1,2 miliardy korun. Vyplývá to z tabulky 50 největších tuzemských obchodníků, kterou sestavila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod.

V hobbymarketech pravidelně nakupuje více než polovina českých kutilů. Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha dávalo přednost 57 procent zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent. "Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," uvedl Zdeněk Skála z Incomy Research. Upozornil, že při výběru místa nákupu tohoto zboží patří mezi rozhodující faktory odbornost personálu prodejny.

Obchodů bude přibývat

V českých městech budou i v následujících letech přibývat nové hobbymarkety, kterých nyní po celé zemi funguje více než stovka. Například společnost Baumax v minulých letech budovala obchody spíše ve velkých městech po celé ČR a nyní se chce více soustředit na metropoli, kde má zatím dvě prodejny. Letos na podzim Baumax otevře nový hobbymarket v Praze-Letňanech a v plánu má i Prahu 4. Nové prodejny chce mít Baumax do konce příštího roku také v Šumperku a Českých Budějovicích.

Jedničkou mezi tuzemskými hobbymarkety byla z hlediska tržeb síť 22 prodejen Obi, která zvýšila tržby z 6,5 miliardy korun v roce 2006 na loňských 6,9 miliardy korun. Druhá pozice patřila 23 hobbymarketům Baumax, v nichž lidé loni utratili 6,8 miliardy korun, tedy o 300 milionů korun více než v roce 2006.

Na třetím místě skončila pětice prodejen Hornbach, která zvýšila tržby z 5,3 miliardy korun v roce 2006 na 5,7 miliardy korun. Čtvrtá byla síť 52 prodejen Mountfield (tržby 3,4 miliardy korun) a pátá skončila společnost Bauhaus (2,5 miliardy korun), která v Česku provozuje pět stejnojmenných hobbymarketů.