„Na trasu D můžeme v dohledné době zapomenout,“ konstatoval předseda výboru Petr Hulinský (ČSSD) na mimořádné schůzi poté, co vypočetl, co by mělo město zaplatit do roku 2014 a kdyby mělo stavbu financovat samo. V roce 2014 by mělo začít fungovat právě několik stanic déčka mezi Pankrácí a Novými Dvory a první etapa prodloužení trasy A z Dejvic do Motola.

„Do roku 2013 má město zaplatit 20 miliard, které má půjčené, dva roky před tím má být hotov severozápadní okruh, který přijde na 26 miliard, metro A bude stát 14 miliard a kromě toho potřebuje asi 12 miliard na čistírnu odpadních vod. Nad trasou D vidím velký otazník,“ konstatoval Hulinský.

Stavba metra do Písnice by se měla financovat využitím projektu PPP, což znamená partnerství veřejného a soukromého sektoru. Tato forma se ukázala jako nejschůdnější, k čemuž dospěla studie, kterou nechal zpracovat dopravní podnik.

Stavba by měla přijít na více než 50 miliard korun, ale výše nominálních výdajů by činila 230 miliard.

:. Město by si přálo novou linku metra D až do Písnice, zatím však na projekt nemá peníze. Novinky/Ondřej Lazar Krynek s využitím Mapy.cz
„Špatně z toho bude našim vnukům,“ řekl člen výboru Karel Březina (ČSSD). Město by totiž muselo se soukromým investorem uzavřít smlouvu na 40 let a podle Březiny by se tak na desítky let zbavilo rozhodování o spoustě věcí. „Byl by to největší závazek města v jeho dějinách,“ uvedl Březina.

Mohlo by se stát, že po 40 letech splácení by Praha v posledním roce nebyla schopna uhradit 12 miliard korun a musela by si je půjčit. Připomněl, že městu chybí nejen střednědobý, ale i dlouhodobý strategický plán investic, ačkoli ten kratší rada slíbila vypracovat do konce loňského roku.

Výstavba metra D má mít tři etapy, první z Pankráce do Nových Dvorů, další v roce 2016 do Písnice a o dva roky později by se měla propojit Pankrác s Hlavním nádražím. Délka celé trasy je zhruba deset kilometrů.

Město by chtělo, aby v roce 2014 začalo fungovat několik stanic déčka mezi Pankrácí a Novými Dvory a první etapa prodloužení trasy A z Dejvic do Motola.
Na rozdíl od trasy D by už za šest let mohli lidé jezdit pokračováním trasy A, kde budou i stanice Červený vrch a Petřiny.