„Na trasu D můžeme v dohledné době zapomenout,“ konstatoval předseda výboru Petr Hulinský (ČSSD) na mimořádné schůzi poté, co vypočetl, co by mělo město zaplatit do roku 2014 a kdyby mělo stavbu financovat samo. V roce 2014 by mělo začít fungovat právě několik stanic déčka mezi Pankrácí a Novými Dvory a první etapa prodloužení trasy A z Dejvic do Motola.

„Do roku 2013 má město zaplatit 20 miliard, které má půjčené, dva roky před tím má být hotov severozápadní okruh, který přijde na 26 miliard, metro A bude stát 14 miliard a kromě toho potřebuje asi 12 miliard na čistírnu odpadních vod. Nad trasou D vidím velký otazník,“ konstatoval Hulinský.

Stavba metra do Písnice by se měla financovat využitím projektu PPP, což znamená partnerství veřejného a soukromého sektoru. Tato forma se ukázala jako nejschůdnější, k čemuž dospěla studie, kterou nechal zpracovat dopravní podnik.

Stavba by měla přijít na více než 50 miliard korun, ale výše nominálních výdajů by činila 230 miliard.

Město by si přálo novou linku metra D až do Písnice, zatím však na projekt nemá peníze.:. Město by si přálo novou linku metra D až do Písnice, zatím však na projekt nemá peníze. Novinky/Ondřej Lazar Krynek s využitím Mapy.cz
„Špatně z toho bude našim vnukům,“ řekl člen výboru Karel Březina (ČSSD). Město by totiž muselo se soukromým investorem uzavřít smlouvu na 40 let a podle Březiny by se tak na desítky let zbavilo rozhodování o spoustě věcí. „Byl by to největší závazek města v jeho dějinách,“ uvedl Březina.

Mohlo by se stát, že po 40 letech splácení by Praha v posledním roce nebyla schopna uhradit 12 miliard korun a musela by si je půjčit. Připomněl, že městu chybí nejen střednědobý, ale i dlouhodobý strategický plán investic, ačkoli ten kratší rada slíbila vypracovat do konce loňského roku.

Výstavba metra D má mít tři etapy, první z Pankráce do Nových Dvorů, další v roce 2016 do Písnice a o dva roky později by se měla propojit Pankrác s Hlavním nádražím. Délka celé trasy je zhruba deset kilometrů.

Město by chtělo, aby v roce 2014 začalo fungovat několik stanic déčka mezi Pankrácí a Novými Dvory a první etapa prodloužení trasy A z Dejvic do Motola.
Na rozdíl od trasy D by už za šest let mohli lidé jezdit pokračováním trasy A, kde budou i stanice Červený vrch a Petřiny.