Autoři článku tvrdí, že 20. dubna piloti letu TV 305 na trase Tennerife - Praha ohrozili bezpečnost letového provozu nad Švýcarskem. Nekomunikovali prý s řízením letového provozu. Pilot Petr Jirmus, legendární trojnásobný mistr světa v letecké akrobacii, podle autorů článku na půl hodinu ztratil vědomí nebo usnul.

"Na krátkou dobu bylo přerušeno spojení. Stalo se tak při přeletu z francouzského do švýcarského vzdušného prostoru. Záležitost zcela běžná, aniž bychom se pokoušeli bagatelizovat. Po několika minutách bylo spojení obnoveno na náhradních frekvencích." Kontrola letu vojenskou stíhačkou se nevymyká běžné praxi.

Normy prý porušeny nebyly

"Kontrolou vyhodnocovače letu, norem práce pilotů a šetřením Úřadu civilního letectví nebylo zjištěno žádné pochybení posádky," uvedl Vik. "Až do publikování skandálního článku nevznesly žádné dotazy a připomínky francouzské ani švýcarské orgány řízení letového provozu," dodal. Jeho slova potvrdila Jitka Ungerová z Úřadu civilního letectví.

Manažeři Travel Service Vladimír Vlk a Jiří Kaňák doplnili informace sdělením, že podle záznamu přístrojů je zcela vyloučeno, aby v kabině letců došlo v průběhu letu k snížení tlaku a nedostatku kyslíku. Nepřítomnost jednoho z pilotů je normou povolena na dobu kolem pěti minut. V kabině musí po dobu jeho nepřítomnosti asistovat stevardka. Tak tomu podle Vika bylo i při dubnovém letu.

Vik: článek nás měl poškodit na začátku turistické sezóny

Na dotaz Práva, jestli bude Travel Service trvat na tiskové opravě zprávy, řekl generální ředitel Vik: "Využijeme všech právních kroků k obhajobě dobrého jména firmy. Nebudu daleko od pravdy, když uvedu, že článek nás má poškodit na začátku turistické sezóny a ve chvíli, kdy se hodláme spojit s významným strategickým partnerem - Icelandair Group. MFD se dopustilo šíření poplašné zprávy. Žalobu podáme také na ochranu právnické osoby. Nepochybuji, že také Petr Jirmus, který je právě na služební cestě v Ománu, se bude po návratu bránit podáním žaloby."