Smlouva umožňuje prémiovému ležáku značky Czechvar, který se nyní prodává ve 30 amerických státech, přístup k odborným marketingovým a obchodním znalostem a zkušenostem společnosti Anheuser-Busch a přístup do její rozsáhlé distribuční sítě v USA.

Tento postup vedl již loni k uzavření aliancí s pivovary Groslch, Tiger, Kirin a nejnověji se společností InBev, která přidala značky Stella Artois, Beck's, Bass Pale Ale a další do portfolia importovaných piv společnosti Anheuser-Busch.

Obě firmy vedou letité spory o značku Budweiser v desítkách zemích světa. Například v listopadu uspěla česká firma v zemích Beneluxu nebo v Číně. [celá zpráva]

Smlouva podle sdělení společností nemá žádný dopad na existující spory a známkoprávní rozepře mezi oběma pivovary v ostatních zemích. Obě strany se shodují v tom, že spolupráce nesmí být zneužita k podpoře jedné nebo druhé strany v žádné známkoprávní kauze.

"Po letech rozepří je to pro dva slavné pivovary významný krok, který vytváří vztahy, prospěšné pro podnikání obou," uvedl August A. Busch IV, president a generální ředitel Anheuser-Busch. Importovaný ležák Czechvar bude i nadále vyráběn v českobudějovickém pivovaru.

"Dohoda je historickým mezníkem ve vztazích mezi našimi společnostmi. Od diskuzí mezi právníky jsme dokázali přejít k věcnému dialogu, který přinese prospěch oběma stranám. Náš podnik tím získal nejlepšího importéra v USA," konstatoval ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček.