"Je jasné, že ke spuštění pilotního provozu, zkráceného na dva týdny, dojde v nejbližších dnech," řekl Právu Viktor Meca z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Firma jedná o tom, že by zkušební provoz spustila už zítra.

Co nový dodatek obsahuje, ministerstvo nesdělilo. Strany se do pátku zavázaly k mlčenlivosti.

Pilotní provoz měl původně fungovat od 1. prosince. Ministerstvu ale vadilo, že některé z mýtných bran stojí jinde, než měly, aniž by na to Kapsch měl vyřízené povolení. Chtělo počkat, až budou formální věci v pořádku a povolení k pilotnímu provozu nevydalo.

O novém dodatku chtěl jednat nový ministr dopravy Aleš Řebíček. Ten původní, který podepsal jeho předchůdce Milan Šimonovský, byl prý pro stát nevýhodný. Uvádělo se v něm například to, že stát bude financovat  a mít odpovědnost v případě, že Kapsch nezíská potřebná stavební povolení a bude některé stavby řešit provizorně. Stát se také zavazoval, že Kapschi vyplatí odměnu v případě, že výběr mýta bude úspěšný.

Kapsch zakázku získal před rokem, a celou dobu se spekulovalo, zda může stihnout mikrovlnný systém vybudovat. Stavby se navíc na tři měsíce zdržely, protože antimonopolní úřad řešil stížnosti konkurentů, kteří tvrdí, že soutěž byla ušita Kapschi na míru.

Mýtné se bude od ledna vybíraz na 970 kilometrech dálnic. Vozidla nad 12 tun budou platit pohyblivou sazbu, v průměru 4,05 koruny za kilometr. Sazba však bude záviset například na denní době, kdy kamión pojede