Jisté je, že pilotní provoz 1. prosince nezačne, uvedla Žižková. Tím je ohrožen termín spuštění ostrého provozu systému od 1. ledna 2007. Podle ministra dopravy Aleše Řebíčka však stát nemůže převzít dílo, které má právní vady. "Obava z případného zpoždění nemůže být argumentem pro nerespektování požadavků právního řádu," uvedl dnes Řebíček na dotaz ČTK. Řešením je podle Žižkové další jednání mezi právníky obou stran, aby vše bylo podle zákona.

Firma Kapsch si je podle mluvčího Evžena Staňka vědoma, že musí být dodržen zákon. "Pokud však Česká republika skutečně chce mýtný systém, jsou tyto problémy velmi snadno řešitelné a nepředstavují žádné překážky pro včasné spuštění mýtného systému do provozu," sdělil Staněk. Proč Kapsch stavěl brány na jiných místech, než měl povolení, neuvedl.

Kapsch dokončil stavbu 167 bran mýtného systému 27. listopadu a od 1. prosince plánoval spuštění pilotního provozu. [celá zpráva] Dálnice a rychlostní silnici mělo křižovat několik desítek pokusných vozidel s namontovanou palubní jednotkou. Kapsch tak chtěl prověřit připravenost systému na spuštění do ostrého provozu od 1. ledna 2007. Do pilotního provozu se má zapojit asi polovina všech bran, což podle Kapsche stačí.