Feix v pořadu dále uvedl, že nesouhlasí s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem, že uvedený dodatek ke smlouvě je pro stát nevýhodný. Zveřejnění dodatku, který s firmou Kapsch podepsal bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský, ale Feix odmítl. Zároveň však řekl, že firma bude příští týden jednat s ministrem Řebíčkem o druhém dodatku. [celá zpráva]

Podle firmy Kapsch se zahájení výstavby zbrzdilo o tři měsíce kvůli řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. K němu se odvolali dva neúspěšní účastníci tendru, firma Autostrade a sdružení Mytia. Proto se v dodatku ke smlouvě Kapsch dohodl s ministerstvem dopravy na zprovoznění mýtného k 1. lednu 2007 pouze na 900 kilometrech dálnic a rychlostních silnic.

Feix: Autostrade by měla nést náklady

Podle firmy Autostrade, která v tendru neuspěla , bylo však výběrové řízení v rozporu se zákonem. Na její návrh pak Krajský soud v Brně vydal začátkem října předběžné opatření o zastavení stavby. [celá zpráva] Po týdnu jej zrušil.

"Naši právníci zkoumali situaci kolem rozhodnutí krajského soudu, kde firma Autostrade zažádala o předběžné opatření. My jsme názoru, že jakékoliv škody a uplatňování náhrady škod, ale nejenom možná z našeho pohledu, ale možná i z pohledu státu, by mohlo jít na vrub firmě Autrostrade," řekl Feix. Dodal, že podle českého práva pokud někdo podá žádost na vydání opatření a zjistí se, že nebylo odůvodněné, měl by nést náhrady škod.

Kapsch má problémy i se zaváděním elektronické instalace k mýtným branám. K některým proto firma bude pořizovat naftové agregáty. Kolik jich bude a o kolik se budování mýtného prodraží, Feix nechtěl spekulovat.