Hlavní obsah

Železný obvinil ČSSD ze zkreslování nákladů na kampaň

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Europoslanec Vladimír Železný, šéf volební kampaně politického hnutí Nezávislí, necelý týden před senátními a krajskými volbami zaútočil na vládní soc. dem. Tvrdí, že předvolební kampaň ČSSD stála 210 miliónů korun, zatímco soc. dem. uvádí, že za agitaci utratí celkem asi 40 miliónů, za billboardy zhruba dvacet miliónů korun.

Foto: HZS Zlínského kraje

Místo dopravní nehody.

Článek

Europoslanec své tvrzení dokládá průzkumem, který si hnutí zadalo. Podle něj jen za billboardy měla ČSSD utratit asi 80 mil. Kč.

Železný na tiskové konferenci na téma Kolik stojí jeden volební hlas uvedl, že k 80 miliónům za billboardy je třeba přičíst další desítky miliónů za plakáty a hlavně za Hvězdné koncerty, na kterých pro ČSSD zpívají Karel Gott, Helena Vondráčková či Iveta Bartošová.

Náklady nejsilnější vládní strany na kampaň se vyšplhají k astronomické částce, kterou dosud nikdo za jediné volby neutratil, řekl Železný.

Premiér Stanislav Gross dnes na setkání s novináři v Mladé Boleslavi prohlásil, že jsou nesmyslné jak sumy, které Železný zveřejnil, tak i postupy, podle nichž se k těmto částkám na financování kampaně došlo.

Mluvčí ČSSD Lucie Orgoníková uvedené sumy odmítla. "Kampaň bude stát kolem 40 miliónů korun, přesná čísla budeme znát po volbách," řekla dnes Orgoníková.

Hvězdné koncerty za 12 miliónů?

Billboardová kampaň přijde Lidový dům podle časopisu Týden na 20 miliónů korun, což zhruba odpovídá částce uváděné ČSSD. Týdeník ale zpochybnil, zda předvolební koncerty hvězd budou stát jen avizovaných 12 miliónů korun, které má inkasovat agentura GoJa Františka Janečka.

Železný tvrdí, že analýza billboardové kampaně, kterou prováděla mostecká reklamní agentura Nordeko, je objektivní a korektní. Údaje může doložit i fotodokumentací.

Podle Grosse ale reklamní agentura není nezávislá, ale naopak pracuje pro ODS, tedy největšího konkurenta ČSSD v nadcházejících volbách.

V České republice je zhruba 22 000 billboardů, ČSSD jich k 5. října měla 6 474, zatímco ODS 1 648, Sdružení nezávislých SNK 884, lidovci 504 a Evropští demokraté 421, uvedl. V polovině října se počet sociálnědemokratických billboardů snížil asi na 5 000.

Průzkum kvůli kampani SNK a ED

Hnutí Nezávislí utratilo za volby do Evropského parlamentu zhruba 548 000 korun, za senátní necelých 600 000 a za krajské volby zhruba 266 000 korun, uvedl Železný.

Průzkum si zadalo původně kvůli tomu, že nevěřilo tvrzení europoslance Josefa Zieleniece, že evropská kampaň SNK a Evropských demokratů stála osm miliónů korun. Skutečné náklady se podle Železného pohybovaly od 30 do 70 miliónů. Nakonec jej prý šokovaly výdaje ČSSD.

Reklama

Výběr článků

Načítám