Hlavní obsah

Záběry z přistání letadel v silném větru na pražském letišti

Provoz na pražském Letišti Václava Havla v pondělí mírně zkomplikoval silný vítr související s přechodem tlakové níže Mortimer. Dvě přistání byla zrušena a lety byly odkloněny jinam, na nějakou chvíli byly také pozastaveny odlety.

Záběry z přistání letadel v silném větru na pražském letišti

„Aktuálně je v provozu hlavní vzletová a přistávací dráha 06/24 a provoz letiště není omezen. Kvůli silnému větru však více než deset letů vyčkávalo 30 minut až jednu hodinu na přistání. Došlo také k přesměrování dvou letů na jiná letiště,“ sdělila Novinkám mluvčí pražského letiště Kateřina Pavlíková.

Odkloněny byly dva lety. Airbus 319 společnosti Lufthansa, který letěl z Frankfurtu a měl přistát v 11:05, udělal nad Prahou dvě kolečka, načež zamířil do Vídně. Boeing 737 Českých aerolinií na trase z Amsterdamu, který měl přistát v 11:10, kroužil nad pražským letištěm o něco déle a nakonec přistál v Pardubicích.

„Jeden let byl odkloněn z důvodu paliva a druhý nechtěl čekat na přistání,“ řekl Novinkám mluvčí Řízení letového provozu Richard Klíma.

„Evidujeme zpoždění 15 až 30 minut na několika letech. Nicméně silný vítr mohl být pouze jedním z faktorů zpoždění. Nelze jednoznačně říci, zdali některé lety nebyly zpožděné i z jiných důvodů, například již na odletu z předchozí destinace. U několika letů došlo také k opakovanému přiblížení na přistání (tzv. go-around),“ upřesnila Pavlíková.

Odložili údržbu hlavní dráhy

Vítr na Ruzyni v současnosti přesahuje rychlost 40 km/h, v nárazech má až 75 km/h. Nezpůsobuje ale větší potíže, protože vane od západu, a je tak v ose hlavní ranveje 06/24. Závažnější komplikace při vzletovém a přistávacím manévru představuje boční vítr. Ten by hrozil v případě použití kolmé záložní dráhy 12/30. Zřejmě i z toho důvodu Letiště Praha také rozhodlo odložit plánovanou podzimní údržbu a odgumování hlavní dráhy 06/24, která kvůli tomu měla být od pondělí do pátku uzavřená.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků