Článek
„Funkci ombudsmana chápu mimo jiné jako oporu, aby nebyly ČD za otloukánky, a jimi nyní jsou. I když jsme si za ta léta zvykli, že v českých luzích a hájích jezdí vlaky pozdě, a říkáme pak: ‚no jo, to jsou ČD a to je jasné‘, není to úplně tak pravda. Očekávám od pana Fejka, že musí umět vysvětlit, kde to chyba ČD není,“ představil jako jeden z hlavních požadavků po Fejkovi Bárta.
Myslete i na pejskaře
Fejk by rád v budoucnu inicioval nové projekty, zasazoval se o konkrétní aspekty zkvalitnění služeb a upozorňoval na případná rizika. Zatím se s celým fungováním firmy seznamuje, po železnici cestuje prý po celé republice, navštěvuje depa, hovoří s pokladníky a celkově si získává „nadhled“, vysvětloval novinářům.
Bárta pak k tomu doplnil, že „musí ty vlaky nejen projet, ale i komunikovat s cyklisty a dalšími klienty, třeba i pejskaři.
Audit spojení s Janouškem nenašel
Na závěr ministr dopravy zdůraznil, že bude nadále bedlivě sledovat jakákoli rizika střetu zájmů a bude vděčný za každý impuls, který povede k ochraně jména ČD, nebo také Ředitelství silnic a dálnic či samotného ministerstva.
Bárta si totiž nechal vypracovat audit, který se měl zaměřit na možné působení kontroverzního podnikatele Romana Janouška ve firmách, které vykonávaly některé služby pro ČD. Podle auditu se nepodařilo najít ani právnickou osobu, která by měla jakoukoli vazbu na Janouška.