Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Vlaky v okolí Prahy loni přepravily denně 160 tisíc lidí, před deseti lety to byla polovina

Počet lidí, kteří v metropoli využijí železnici, setrvale roste. Loni ji během jednoho pracovního dne využilo 161 495 osob. Od roku 2016 tak počet lidí narostl zhruba o 40 000 cestujících. Plyne to ze statistik organizace Ropid, která organizuje pražskou MHD. I když počet cestujících stále roste, kapacity vlaků se zvyšují jen málo. Mnohé spoje tak ve špičkách jezdí přeplněné.

Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Vlaky v okolí Prahy loni přepravily denně 160 tisíc lidí, před deseti lety to byla polovina

Nejvíce lidí využívá koridorovou trať z Prahy na Kolín. Vytíženy jsou rovněž úseky směrem na Benešov, Beroun, Nymburk, respektive Milovice a Kralupy nad Vltavou. Na všech výše uvedených překročil počet cestujících hranici 25 000 osob denně.

Nejvytíženější úseky
trať - úsek - směr
počet cestujících
011 Praha – Praha-Klánovice (-– Kolín)37 903
221 Praha – Praha-Uhříněves (– Benešov)34 886
171 Praha – Praha-Radotín (– Beroun)27 425
231 Praha – Praha-Horní Počernice (– Nymburk/Milovice)26 675
zdroj: Ropid

Proti situaci před deseti lety se počet cestujících zdvojnásobil. Meziroční nárůst představoval tři procenta. Většina lidí (59 procent) využívá jízdenky pražské integrované dopravy (PID).

Nejvytíženějším terminálem v rámci PID je hlavní nádraží, které využilo 68 939 lidí. Následuje Masarykovo nádraží (34 650) a Smíchov (14 752).

🚉 Počet lidí ve vlacích PID v Praze stále roste, v roce 2019 to bylo už 161 000 cestujících denně, což je dvakrát více...

Zveřejnil(a) Pražská integrovaná doprava dne Středa 12. února 2020

Staniční síť se příští rok rozšíří o zastávky Eden a Zahradní Město. Plánována je i zastávka Rajská zahrada. S nárůstem počtu cestujících se zejména ve špičkách projevuje nedostatečná kapacita souprav i tratí. Těch totiž v porovnání s počtem cestujících přibylo minimálně.

Systém pražských příměstských linek vznikl před čtvrt stoletím a v rámci železnice je označován písmenem S. Jsou do něj zapojeny i některé rychlíkové spoje.

Anketa
Jak se dostáváte do zaměstnání?
Chodím pěšky
6.3 %
MHD
65.1 %
Autem
22.2 %
Na kole
6.4 %
Celkem hlasovalo 63 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků