Hlavní obsah
Rekonstrukce viaduktu Foto: archiv, Právo

Vlaky by na Negrelliho viadukt měly vyjet v červnu

Vlaky by se na Negrelliho viadukt měly po rekonstrukci vrátit letos v červnu. „Vzhledem k postupu prací na železničním svršku je velký předpoklad, že se nám to podaří,“ ujišťuje na webu Prahy 8 koordinátor stavby Petr Šantavý. Takže od léta by linky od Kralup nad Vltavou a Kladna měly opět zajíždět na Masarykovo nádraží.

Rekonstrukce viaduktu Foto: archiv, Právo
Vlaky by na Negrelliho viadukt měly vyjet v červnu

Šantavý ale upozornil, že definitivní úpravy kolem a pod viaduktem si vyžádají delší čas. „Některé úpravy ploch budou definitivní, jiné s ohledem na budoucí využití vlastníkem pozemků Prahou pouze dočasné. Celkové ukončení a předání díla investorovi je reálně konec roku 2020,“ doplnil.

Lidé stále musejí počítat s omezeními, která stavební práce přinesou. Podle Šantavého už nemají být tak drastická jako třeba v minulém roce.

Průjezd pod mostem v Křižíkově bude částečně omezen v dubnu a květnu, aby bylo možné dokončit kamenné obklady pilířů

„Začátek února přinese omezení pro veškerý provoz pod železničním mostem u vjezdu do autobusového nádraží Florenc v ulici Prvního pluku,“ vzkazuje veřejnosti.

Omezení potrvá jeden den a děje se kvůli zátěžové zkoušce nového ocelového mostu. MHD a auto pojedou Pernerovou a Křižíkovou. Průjezd pod mostem v Křižíkově bude částečně omezen v dubnu a květnu, aby bylo možné dokončit kamenné obklady pilířů. Současně se uskuteční zátěžové zkoušky obou nových konstrukcí.

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu na snímku z 18. prosince 2018.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Uzavření tramvajového provozu v Sokolovské pod železničním mostem je naplánováno na 4. dubna. Na Bubenském nábřeží pak 23. a 24. května. Částečné uzavírky čekají také Rohanské nábřeží.

Oblouky by měly sloužit veřejnosti

Renovace viaduktu, jež je součástí plánované modernizace rychlodráhy do Kladna s několikakilometrovou odbočkou na Letiště Václava Havla, umožní, aby tudy vlaky jezdily rychlostí 60 km za hodinu. Zvýší plynulost i počet vypravovaných vlaků až na čtrnáct párů za hodinu. Moderní zabezpečovací technika zajistí bezpečnější provoz. Rekonstrukce za 1,44 miliardy korun se dotýká téměř 1,5 kilometru.

Stavba je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Dílo dlouhé 1100 metrů, které bylo uvedeno do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněné. Jméno má po staviteli Aloisovi Negrellim.

Oblouky viaduktu by v budoucnu měly sloužit veřejnosti. Město uvažuje, že do některých z nich umístí kavárny, knihovnu, přemýšlí se i o letní divadelní scéně. Přibudou také nová parkovací stání. Pod viaduktem by mohla vzniknout pobočka knihovny, klub pro seniory, nové bistro nebo zajímavý start-up.

Pokud vše půjde podle plánu, Pražané se dočkají v létě 2022. Od 50. let minulého století jsou prostory pod oblouky vnímány jako vedlejší a využívány jako odstavná parkoviště a sklady.

Z celkového počtu 74 oblouků jich má být podle studie využito 45.

Foto: Vizualizace archiv, Právo

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků