Hlavní obsah

V centru Prahy nejezdilo metro, natekla do něj voda z tajícího sněhu

Novinky, ČTK, Petr Nový
Praha
Aktualizováno

Kvůli závadě na kabelovém vedení na trati metra v tunelu na Nuselském mostě nejezdila ve středu odpoledne téměř pět hodin část metra na trase C. Vlaky jezdily jen od Hájů na Pražského povstání a mezi stanicemi Florenc a Letňany. Dopravní podnik zřídil náhradní autobusovou dopravu. Provoz byl obnoven několik minut po sedmé hodině večer.

Článek

Důvodem výluky bylo protečení vody do nosné konstrukce Nuselského mostu způsobené táním velkého množství sněhu. Metro nejezdilo od 14:20. Monika Lojínová z pražského dopravního podniku vpodvečer řekla, že úsekem projela zkušební souprava a technici zjistili, že provoz nebylo možné rychle obnovit.

"Do úseku je postupně nasazována náhradní autobusová doprava v počtu 40 autobusů. Od stanic metra je umístěna navigace k zastávkám náhradní autobusové dopravy, které jsou zároveň výrazně vyznačeny žlutými cedulemi s plánky vedení náhradních linek," uvedl k situaci pražský dopravní podnik na svých internetových stránkách.

„Máme informace o jiskření kabelů v dilatační spáře. Provoz musel být přerušen,“ řekla Novinkám mluvčí pražské policie Jana Rösslerová.

Foto: DPP, Novinky

Podle dostupných informací se do kabelového vedení dostala voda z tajícího sněhu na mostě. Cestující však museli počítat se zdržením.

Lidé chodí pěšky, do autobusů se nevejdou

Podle informací ČTK nebyly náhradní autobusy schopny pojmout nápor cestujících a řada lidí proto volila pěší cestu přes Nuselský most. Na mostě bylo však po kotníky vody.

Foto: Michal Doležal, ČTK

Lidé se do autobusů nemohou vejít a chodí pěšky

Most potřebuje opravu

Na vině je nejenom počasí, ale údajně i technický stav mostu. Větší oprava mostu ale v současnosti zřejmě nebude možná. "Nedovedu si představit za současné situace v MHD, že bychom šli do takové rekonstrukce, která by vyřadila metro C z provozu," poznamenal po středečním jednání dozorčí rady dopravního podniku Karel Březina (ČSSD).

Na vině je nejenom počasí, ale údajně i technický stav mostu. Větší oprava mostu ale v současnosti zřejmě nebude možná. "Nedovedu si představit za současné situace v MHD, že bychom šli do takové rekonstrukce, která by vyřadila metro C z provozu," poznamenal po středečním jednání dozorčí rady dopravního podniku Karel Březina (ČSSD).

Nuselský most je jednou z klíčových staveb pražského dopravního systému, denně přes něj přejedou desítky tisíc aut. Během své sedmatřicetileté historie už jednu větší opravu zažil. V 90. letech se musela sanovat část, kde jezdí metro.

Foto: Michal Doležal, ČTK

Hasiči ve stanici vyšehrad

Technická správa komunikací podle mluvčího Tomáše Mrázka dlouhodobě plánuje opravu dilatačních spár na předmostích. Taková oprava by si ale vyžádala omezení provozu na mostu, což by způsobilo rozsáhlé dopravní komplikace. Most by podle Mrázka potřeboval opravit také vnější plášť, náklady na rekonstrukci by ale byly v desítkách miliónů korun. Kdy se bude most opravovat, není známo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám