Hlavní obsah
Vizualizace stanice Nemocnice Krč na plánované lince D pražského metra Foto: DPP hl. m. Prahy

Stavební řízení na trasu metra D neběží, magistrát jej na rok a půl přerušil

Stavební řízení k trase D pražského metra magistrát už v červenci přerušil. Žádost o vydání stavebního povolení byla přitom podána jen o měsíc dříve. Přerušení na 18 měsíců ve čtvrtek přiznal náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Problém je ve výkupu pozemků. Jak toto zdržení ovlivní zahájení samotné stavby, není jasné. První úsek měl být v provozu v roce 2022.

Vizualizace stanice Nemocnice Krč na plánované lince D pražského metra Foto: DPP hl. m. Prahy
Stavební řízení na trasu metra D neběží, magistrát jej na rok a půl přerušil

"Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace," řekl Dolínek.

Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. "Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny," doplnil náměstek.

Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš loni řekl, že výkupy jsou "jednou z Achillových pat" stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.

Foto: ti, Právo

Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru.

Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Loni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.

Dokumentaci pro trasu by měl za 440 miliónů korun vypracovat Metroprojekt. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků