Hlavní obsah
Prezident Miloš Zeman Foto: Petr Hloušek, Právo

Soukup na Barrandově nadbíhal Zemanovi, upozornila vysílací rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila řízení s televizí Barrandov kvůli podezření, že stanice v pořadu Aréna Jaromíra Soukupa vysílaném 16. ledna zvýhodnila prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Podobné výhrady má RRTV i k pořadu Duel Jaromíra Soukupa, který televize Barrandov odvysílala 22. ledna.

Prezident Miloš Zeman Foto: Petr Hloušek, Právo
Soukup na Barrandově nadbíhal Zemanovi, upozornila vysílací rada

První kolo volby hlavy státu se konalo letos 12. a 13. ledna, druhé kolo, do nějž postoupili Miloš Zeman a Jiří Drahoš, pak 26. a 27. ledna. Vysílací rada má za to, že moderátor Arény Jaromíra Soukupa 16. ledna nebyl nestranný.

„Uvedené vydání pořadu, které bylo odvysíláno v době před konáním druhého kola prezidentských voleb, výrazně zvýhodnilo jednoho z kandidátů, a to stávajícího prezidenta Miloše Zemana,” konstatovala RRTV s poukazem na povinnost objektivity a vyváženosti, která se vztahuje i na soukromé stanice.

§ 31 zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání
„Provozovatel vysílání je povinen zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.“

„Divákům byly prezentovány pouze ty názory, které podporovaly volbu M. Zemana, argumenty pro volbu Jiřího Drahoše nezazněly ani od hostů, ani od moderátora pořadu, který v rámci tématu prezidentských voleb žádným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta,” uvedla RRTV na adresu moderátora a majitele stanice Jaromíra Soukupa.

Dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval hostu M. Zemanovi svoji názorovou podporu
RRTV o moderování Jaromíra Soukupa

Diváci podle vysílací rady mohli na základě výroků hostů, které v pořadu zazněly, „získat mylné a zavádějící informace o politických postojích Jiřího Drahoše”.

Problematický byl rovněž pořad Duel Jaromíra Soukupa – prezidentský speciál pojatý jako Zemanova tribuna. Ani v tomto případě Soukup podle RRTV „dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, naopak vyjadřoval hostu M. Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuze,” připomněla rada a přímo konstatovala, že pořad „výrazně zvýhodnil” jednoho z kandidátů.

Také za tento pořad si stanice vysloužila zahájení řízení o přestupku. Další podobná řízení zahájila RRTV s provozovatelem stanice již dříve.

Soukup své sympatie k hlavě státu prezentuje dlouhodobě. Stál s ní mimochodem na jednom pódiu, když se Zeman po druhém kole ve svém štábu radoval z obhajoby mandátu.

Prezident Miloš Zeman. Vpravo vzadu jsou prezidentův kancléř Vratislav Mynář a místopředseda Strany Práv Občanů (SPO) Martin Nejedlý.

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků