Hlavní obsah

Rychlovlak TGV měl poruchu. Před odjezdem do Francie se mu obula kola

Praha

Rychlovlak TGV musel před svým odjezdem do Francie na opravu. Měl závadu na kolech spojovacího vozu a musel do depa, kde se jej podařilo rychle zprovoznit. Souprava už je na cestě do Francie.

Na hlavním nádraží v Praze se představila legendární souprava francouzských želenic TGVVideo: Novinky

 
Článek

Podle serveru zdopravy.cz došlo u spojovacího vozu k takzvanému obutí kol. Ta se zablokují a netočí se. Souprava tak musela na cestě z Brna do Jihlavy mimořádně do servisu na soustruh.

České dráhy k tomu na Twitteru napsaly: „Ještě poklepat na kopýtka a už se může vydat na dalekou cestu zpět do Francie.“

Sen o rychlovlacích sní Česko už 30 let. A ještě dlouho bude

Domácí

Vlak TGV přijel do ČR v neděli a vydal se na tour po naší zemi. Všude ho čekaly davy zájemců, kteří si nechtěli nechat ujít mimořádnou možnost vidět tento vlak.

Souprava číslo 16 je prezentační jednotkou TGV, která v roce 1981 na úseku mezi Paříží a Lyonem dosáhla rychlosti 380 km/h, čímž překonala světový rychlostní rekord. Z běžného provozu byla stažena v roce 2018. Na tachometru měla přitom přes 13 milionů kilometrů. Celková délka soupravy je 200 metrů, dohromady má 354 míst k sezení, což se však během renovací měnilo.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Vlak jezdil po velké renovaci v roce 1996 průměrnou rychlostí 300 km/h. „Jednotka má na každé straně jednu lokomotivu a má osm vložených vozů. První tři vozy jsou první třída, pak následuje vůz barový a čtyři vozy druhé třídy. Má to takovou zvláštnost proti všem ostatním TGV, že je hnaná jak lokomotiva, tak i první podvozek těch vložených vozů,“ popsal Novinkám Matyáš Hron z odboru přípravy vysokorychlostních tratí Správy železnic.

Správa železnic si soupravu zapůjčila v rámci propagace budování vysokorychlostních tratí v České republice. Jako první by mělo v roce 2025 začít vznikat – jako pilotní projekt – spojení mezi Prahou a Brnem a Prahou a Polabím. Plány se ale v minulých letech stále měnily a termíny posouvaly.

Foto: České dráhy

TGV na soustruhu v depu

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám