Hlavní obsah

Rychlovlak TGV měl poruchu. Před odjezdem do Francie se mu obula kola

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Rychlovlak TGV musel před svým odjezdem do Francie na opravu. Měl závadu na kolech spojovacího vozu a musel do depa, kde se jej podařilo rychle zprovoznit. Souprava už je na cestě do Francie.

Na hlavním nádraží v Praze se představila legendární souprava francouzských želenic TGVVideo: Novinky

 
Článek

Podle serveru zdopravy.cz došlo u spojovacího vozu k takzvanému obutí kol. Ta se zablokují a netočí se. Souprava tak musela na cestě z Brna do Jihlavy mimořádně do servisu na soustruh.

České dráhy k tomu na Twitteru napsaly: „Ještě poklepat na kopýtka a už se může vydat na dalekou cestu zpět do Francie.“

Sen o rychlovlacích sní Česko už 30 let. A ještě dlouho bude

Domácí

Vlak TGV přijel do ČR v neděli a vydal se na tour po naší zemi. Všude ho čekaly davy zájemců, kteří si nechtěli nechat ujít mimořádnou možnost vidět tento vlak.

Souprava číslo 16 je prezentační jednotkou TGV, která v roce 1981 na úseku mezi Paříží a Lyonem dosáhla rychlosti 380 km/h, čímž překonala světový rychlostní rekord. Z běžného provozu byla stažena v roce 2018. Na tachometru měla přitom přes 13 milionů kilometrů. Celková délka soupravy je 200 metrů, dohromady má 354 míst k sezení, což se však během renovací měnilo.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Vlak jezdil po velké renovaci v roce 1996 průměrnou rychlostí 300 km/h. „Jednotka má na každé straně jednu lokomotivu a má osm vložených vozů. První tři vozy jsou první třída, pak následuje vůz barový a čtyři vozy druhé třídy. Má to takovou zvláštnost proti všem ostatním TGV, že je hnaná jak lokomotiva, tak i první podvozek těch vložených vozů,“ popsal Novinkám Matyáš Hron z odboru přípravy vysokorychlostních tratí Správy železnic.

Správa železnic si soupravu zapůjčila v rámci propagace budování vysokorychlostních tratí v České republice. Jako první by mělo v roce 2025 začít vznikat – jako pilotní projekt – spojení mezi Prahou a Brnem a Prahou a Polabím. Plány se ale v minulých letech stále měnily a termíny posouvaly.

Foto: České dráhy

TGV na soustruhu v depu

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám