Hlavní obsah
Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček Foto: Milan Malíček, Právo

Prodavač odmítl prodat nevidomé pračku, jasná diskriminace, konstatoval ombudsman

Prodejce odmítl prodat na splátky pračku nevidomé ženě kvůli tomu, že ji kvůli jejímu hendikepu nebyl údajně schopen řádně poučit o náležitostech smlouvy. Podle ombudsmana jde o jasný případ diskriminace. Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček o případu informoval ve zprávě o činnosti svého úřadu.

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček Foto: Milan Malíček, Právo
Prodavač odmítl prodat nevidomé pračku, jasná diskriminace, konstatoval ombudsman

Na ombudsmana se obrátila stěžovatelka poté, kdy jí prodejce elektroniky odmítl prodat pračku, protože je nevidomá. Pračku koupila až následně, kdy ji na základě plné moci při koupi zastupoval manžel.

Prodejce k incidentu podle ombudsmana uvedl, že dotyčná žádala prodej na splátky, přítomný zaměstnanec ale nepostupoval podle vnitřních pokynů pro sjednávání prodeje na splátky s osobami, které nemohou porozumět psanému textu.

Stěžovatelku prý odmítl, protože ji nebyl schopen řádně poučit o náležitostech smlouvy, jak předpokládá zákon o spotřebitelském úvěru.

Podle ombudsmana šlo o přímou diskriminaci. Pokud zákazník kvůli svému zrakovému postižení nemůže rozumět psanému textu, prodejce má v takovém případě povinnost seznámit jej se všemi potřebnými informacemi jiným vhodným způsobem, uvedl ve zprávě ombudsman.

Prodejce také uvedl, že od incidentu provedl dodatečné školení zaměstnanců k těmto situacím, takže by se podobný problém neměl v budoucnu opakovat. „Ochránce následně vydal zprávu o zjištění diskriminace. Ocenil ale, že prodejce provedl nápravná opatření z vlastní iniciativy,” stojí ve zprávě ombudsmana.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků