Hlavní obsah
Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Pražský DP chyboval, z tendru na stavbu metra vyřadil nejlevnější nabídku

Pražský dopravní podnik (DPP) chyboval u zakázky v hodnotě zhruba půl miliardy korun týkající se stavby první etapy nové trasy metra D, uvedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). DPP totiž vyřadil z tendru firmu Mott MacDonald Praha, ačkoli nabídla nejnižší cenu, a nepodal k tomu uspokojivé vysvětlení. ÚOHS proto zrušil rozhodnutí DPP o vyloučení společnosti z konkurzu a nařídil ji vrátit do soutěže.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Pražský DP chyboval, z tendru na stavbu metra vyřadil nejlevnější nabídku

Informoval o tom ve středu předseda úřadu Petr Rafaj. Proti verdiktu ÚOHS se může DPP odvolat právě k Rafajovi.

"Zadavatel vyloučením uvedeného uchazeče porušil zákon o veřejných zakázkách," uvedl Rafaj. Svým postupem tak mohl podnik podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, dodal.

Dopravní podnik v tendru hledá firmu na zpracování projektové dokumentace pro územní a stavební řízení a výkon autorského dozoru na stavbu části trasy D. Zakázku vyhlásil loni v květnu.

Antimonopolní úřad nekritizuje DPP poprvé

Dopravní podnik firmu z tendru vyloučil, aniž by uvedl, z jakých důvodů považuje zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny za neopodstatněné. Podle antimonopolních úředníků také neuvedl, z jakých důvodů firma nesplnila kvalifikaci a z jakých důvodů neprokázala splnění části kvalifikace subdodavatelem.

První etapa trasy D bude zahrnovat deset stanic z Písnice až na náměstí Republiky. Nová trasa metra by měla být dlouhá téměř 11 kilometrů, podnik předběžně odhaduje náklady na 30 miliard až 35 miliard korun.

Dopravní podnik chyboval podle ÚOHS také nedávno v miliardové zakázce na úklid metra. Dostal proto od ÚOHS pokutu 800 tisíc korun. Podnik podle ÚOHS porušil zákon, když podmínkami tendru nedovoleně omezil počet zájemců o zakázku. DPP se proti rozhodnutí úřadu odvolal a podal k Rafajovi rozklad.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků