Hlavní obsah
 

Praha vytvářením kolon v Holešovičkách opět testuje výjezd z Blanky i trpělivost řidičů

Zkoušejí to pořád dokola, ucpávají celou Prahu od jihu na sever, nechávají řidiče trčet v kolonách. Kdo? Představitelé Prahy. Proč? Snaží se vyřešit neřešitelný problém: ucpávání tunelu Blanka při výjezdu v Troji. Dokud ale nebude Blanka pokračovat do dvou pruhů nebo napojením bez světel, nikdy ho nevyřeší.

 
Praha vytvářením kolon v Holešovičkách opět testuje výjezd z Blanky i trpělivost řidičů

Změnou řazení jízdních pruhů v ulici V Holešovičkách, která před nedávnem zaskočila řidiče, se Praha znovu pokouší řešit obtíže. Zkušební provoz potrvá tři měsíce. Očekávají se tak tři měsíce kolon v centru Prahy.

Místo dvou průběžných pruhů ve směru z Argentinské ulice a mostu Barikádníků jsou nově zřízeny dva pruhy z tunelu Blanka, přičemž jeden je průběžný.

Řidiči jedoucí ze směru od Argentinské se tak musejí připravit na souběh do jednoho pruhu, což způsobuje komplikace lidem mířícím na dálnici D8.

Pražský magistrát přistoupil ke zkušebnímu přemalování značení kvůli tomu, že v době ranních a dopoledních špiček projíždí Bubenečským tunelem ve směru na Troju kolem 2500 vozidel za hodinu.

Jelikož kvůli intenzitě dopravy v necovidové situaci je denně vjezd do tunelového komplexu v průměru 2,5 hodiny regulován, slibuje si magistrát od tohoto kroku zkrácení omezení, které bude mít pozitivní vliv na dopravu v rámci městského okruhu v ulicích Svatovítská, Patočkova či Dobříšská.

K podobnému dopravnímu experimentu v oblasti Holešoviček přistoupil magistrát již v minulosti.

V roce 2017 metropole spolu s Technickou správou komunikací (TSK) zavedla úpravu, která dala řidičům mířícím z Blanky průjezdný pruh, přičemž k redukci jízdních pruhů docházelo až o několik desítek metrů dále v oblasti odbočení do ulice Na Truhlářce. Opatření se neosvědčilo.

Nynější úprava bude po třech měsících vyhodnocena a bude rozhodnuto, jaký model dopravy bude zachován.

K zúžení silnice ze dvou na jeden pruh přistoupil magistrát i v Plzeňské ulici na Praze 5. Frekventovaná komunikace se však vrátí k původnímu dvoupruhovému uspořádání, neboť vyšlo najevo, že úprava s jedním pruhem komplikuje příjezd sanitek do blízké motolské nemocnice  a kriticky se k ní stavěla i Praha 5.

Zúžení výpadovky se týkalo úseku pod estakádou Kukulovy a Bucharovy ulice. Město si od něj slibovalo zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků