Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Praha plánuje další změny tramvajových linek, vydržet mají 10 let

Další změny v pražské MHD, dotýkající se především tramvajových linek, plánuje od září pražský magistrát spolu se společností Ropid. Ve hře jsou dvě varianty, přičemž další významné změny by podle předkladatelů měly přijít nejdříve za deset let. Novinářům to v pátek řekli náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) a ředitel Ropid Petr Tomčík.

Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Praha plánuje další změny tramvajových linek, vydržet mají 10 let

"Městské části budou mít nyní do konce dubna možnost návrhy připomínkovat, v květnu by měla být hotova finální verze tak, aby se s ní lidé mohli od června začít seznamovat," řekl Dolínek.

Stávající stav vedení tramvajových linek

Foto: Ropid

První varianta změn je označena jako modrá. V ní je nižší počet změn než ve druhém, oranžovém návrhu. Podle první varianty se má počet linek zvýšit z dnešních 21 na 25 a změny tras se mají dotknout desítky linek. Nově má například propojit linka 6 I. P. Pavlova a Strašnice, linka číslo 16 jet z Barrandova na Jarov a Nádraží Vysočany a Holešovice by nově propojila linka 14.

Modrý návrh

Foto: Ropid

Oranžový návrh počítá s provozem 25 linek, změna trasy by se ale týkala 13 ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena. Tato změna počítá s vedením tras zmíněných v modré variantě, navíc by ale byla kupříkladu zrušena linka 20 a ze Sídliště Barrandov by nejezdila tramvaj číslo 14 na Václavské náměstí.

Oranžový návrh

Foto: Ropid

Doplňkový návrh jen k diskusi

K modré a oranžové variantě Ropid vypracoval ještě třetí, tzv. vídeňský model, který by snížil počet linek o čtyři na 17. Tuto variantu sice předloží radnicím, avšak zavádět ji neplánuje. "Jedná se jen o doplňkový návrh, který ukážeme radnicím, obsahuje totiž některé jejich návrhy změn, tak aby viděly, že jsme se jimi zabývali," řekl Tomčík.

Zelený návrh

Foto: Ropid

Další razantní změny ve vedení tramvajových linek by podle Dolínka neměly v dalších deseti letech přijít. Drobné úpravy se ale dělat mohou.

Některé linky se mají vrátit

Praha naposledy udělala revoluční změny v roce 2012, kdy změnila trasy většiny tramvajových i autobusových linek. Současné návrhy počítají s částečným návratem před tyto změny - je v nich uveden například návrat linky 12 z Letné na nábřeží nebo obnovení linky 19.

Podrobnosti o návrzích změn lze nalézt zde
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků