Hlavní obsah

Otevření Blanky? Ani to září není jisté, říká ČKD po odstranění 15 km kabelů

Praha
Aktualizováno

Zatím poslední zveřejněný termín otevření pražského tunelového komplexu Blanka, který byl stanoven na 15. září, se možná opět posune, pokud se ukáže, že bude potřeba vyměnit více poškozených kabelů. Firma ČKD Praha DIZ prozatím odstranila 15 kilometrů kabelů, uvedl ve středu mluvčí ČKD Karel Samec.

Foto: Milan Malíček, Právo

Den otevřených dveří v tunelu Blanka

Článek

Částečně poničeny jsou i další kabely, ty však v tuto chvíli podle Samce není třeba vyměnit. Pokud by to nutné bylo, termín otevření by se zřejmě opět posunul. Demontované kabely poničily přívalové deště, firma je odstranila z tzv. chrániček, které jsou umístěny v chodnících v tunelu.

Nyní ČKD čeká na technické řešení projektanta a pokyn správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), kam má kabely uložit. "Jde o to, aby se neopakovaly problémy při případném výskytu vody v šachtách, kudy kabely vedou," uvedl mluvčí. S tím jsou spojeny i některé stavební úpravy, které bude nutné provést. "Například vyčištění chrániček a podobně," řekl. Tyto práce by měla podle Samce provést stavební firma Metrostav, která je dodavatelem stavební části Blanky.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Zprovoznění Blanky naplánovala IDS na 15. září letošního roku. "Platí, že uděláme maximum, abychom vše včetně komplexních zkoušek dokončili na konci července 2015. Pokud by ale bylo třeba vyměnit i další kabely, termín by mohl být opět odložen. Zatím tato situace nenastala, takže nyní nechceme spekulovat o žádném jiném termínu," uvedl Samec.

Blankou se mělo jezdit už před čtyřmi lety 

Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance. Následně se dostala do chodníků, pod nimiž voda kabely poškodila. V té době totiž ještě nebyly dokončeny a plně funkční vodotěsné poklopy na chodnících. Praha se následně přela s dodavateli, kdo je za situaci zodpovědný a kdo výměnu zaplatí.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám