Hlavní obsah

ODS v Plzni čelí rafinované negativní kampani

Právo, Jan Švábek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeň

Sotva občanští demokraté v Plzeňském kraji zahájili kampaň, už se musí bránit anonymním politickým útokům, se kterými si zatím příliš nevědí rady.

Foto: ODS

Billboard, který je součástí negativní kampaně proti ODS.

Článek

„Naši konkurenti se snaží u lidí vyvolat dojem, že ODS polepuje letáčky obecní a soukromý majetek. Nevíme, jak voličům vysvětlit, že se nejedná o naši kampaň,“ řekl Právu místopředseda strany a lídr krajské kandidátky Jiří Pospíšil (ODS). Zároveň dodal, že samotný obsah letáků, nálepek a billboardů nerozporuje.

Negativní kampaň zobrazuje Jiřího Pospíšila společně s Petrem Nečasem, Miroslavem Kalouskem (TOP 09) a Mirkem Topolánkem. Vše je doplněno o text „Dejte šanci vládě ODS! Volte Jiřího Pospíšila“.

„Volal nám naštvaný pán ze Slovan, že jsme mu tím oblepili dveře. Co s tím mám dělat? Mohu se mu maximálně omluvit,“ dodal Pospíšil.

Autor neznámý

Strana zatím nemá důkazy, kdo negativní kampaň objednal.

„Podáme trestní oznámení na neznámého pachatele,“ vysvětlil Pospíšil. V pozadí se ale hovořilo o šéfovi Věcí veřejných a krajském lídrovi Úsvitu Vítu Bártovi. Zmiňována byla také osoba, která dříve pro stranu pracovala. Nepřímo se tak hovořilo Kataríně Jankové. Spojitost s touto kampaní ale Bárta i Janková odmítají.

„Pan Pospíšil by měl přemýšlet o tom, proč billboard, který vyznívá ve prospěch ODS, lidé vnímají negativně,“ uvedla žena, která pro ODS pracovala 15 let. Bárta v Plzni pravidelně vydává měsíčník Plzeň bez cenzury, ve kterém se často objevují texty mířené právě proti Pospíšilovi a jeho stranickému kolegovi a vlivnému plzeňskému podnikateli Romanu Jurečkovi.

Kvůli politickým útokům musela krajská ODS navýšit rozpočet kampaně. Ten dosáhl na hranici pěti miliónů korun. Celkově má strana v kraji 103 billboardů a za úspěch by považovala dosažení alespoň 15 procent.

„Pokud bychom měli pod deset procent, byl by to od voličů velmi krutý a nezasloužený trest,“ uvedl exsenátor a číslo šest krajské kandidátky Luděk Sefzig.

Anketa

Ovlivní negativní kampaně výrazně výsledky voleb?
Ano, je to účinný nástroj předvolebního boje
17 %
Ne, lidem už takové kampaně vadí
83 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 22485 čtenářů.

Související téma

Reklama

Výběr článků

Načítám